Bussmicke.se's Grand Re-Opening

Startat av Bussmicke, 09 november 2013, 02:12:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Leif D

Micke..! 
Du borde fundera på varför dina bilder laddar så långsamt. Man kan jämföra med nästan vilka andra bilder här på Bussnack eller andra forum, så laddas de blixtsnabbt. När man sen kommer till dina bilder, så tar de lång tid inna bilderna visas, upp till 30 sekunder faktiskt (har inet gjort någon vetenskaplig mätning dock).  Även om man går direkt på din hemsida, så är de hela tiden långa laddtider.
;-)

JH

Citat från: Leif D skrivet 21 november 2013, 21:11:20 PM
Micke..! 
Du borde fundera på varför dina bilder laddar så långsamt.

Han verkar använda en egen server hemma hos sig och uppladdningshastigheten på genomsnittsuppkopplingen är inte något att hänga i granen.

Mack

Oerhört imponerad av sidan. Har suttit ett antal timmar och kikat igenom..särskilt Jämtlandsbuss-avdelningen, samt SL..vilket den senare tog en aningen längre tid att gå igenom.. :P

Leif D

Citat från: JH skrivet 21 november 2013, 21:32:20 PM
Han verkar använda en egen server hemma hos sig och uppladdningshastigheten på genomsnittsuppkopplingen är inte något att hänga i granen.

Nej nej, han har ingen egen server. Däremot en privat server hos en vän (om de inet ändrats nyligen vill säga).
;-)

Bussmicke

Servern står hos ett företag i Vasastan tror jag att det var.
I området var det en tunnelbrand och då var förbindelsen i stort sett nere och jag vet inte om Bredbandsbolaget fått ordning på kablarna än.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Leif D

Citat från: Bussmicke skrivet 22 november 2013, 16:43:14 PM
Servern står hos ett företag i Vasastan tror jag att det var.
I området var det en tunnelbrand och då var förbindelsen i stort sett nere och jag vet inte om Bredbandsbolaget fått ordning på kablarna än.

Aha, hoppas de löser de där, känns lite väl lusigt nu.
;-)