Anne och Juha på resa i Skåne: Malmö och Landskrona

Startat av Staffan Sävenfjord, 08 oktober 2011, 16:41:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Mina bussnackvänner Anne och Juha från Finland har åkt runt i Skåne i slutet av september. De har skickat mig dessa bilder och bett mig lägga ut dem i Bussnack. Här kommer de första: tio från Malmö och en från Landskrona.





















Slutligen en bild på den nyaste trådbussen i Landskrona. Anne och Juha passade på att åka en tur eftersom trådbussar inte längre finns i Finland.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Cyklisten

Står dessa bussar kvar där? Skall kanske ta en sväng till hamnområdet efter jobbet på måndag.

Möllers

Trist dom inte fixade till Arriva 6532 är ochså sugen åka till hamnen fota bussarna, är det avspärrat där så man kommer inte in där?

Enna

Hej!
Det fanns mycket närä hamnen och allt var öppet, ingen avspärrning hittade vi. Platsen var närä storvägen och Centralstationen, i något industriområdet som vi hittade i misstag. Bussarna är fotade 20.9. Vi försökte hitta platsen från kartan men lyckades inte. Hoppas ni hittar dem!!  ;)
Tjejen från Finland med en bussgalen gubbe ;)

Enna

Hej igen!
Då jag zomade bilden med tre gula bussar, såg man vägskylten. Där fanns rampen till höger med text Lomma och östra hammnen samt pilen till vänster til Frihamn. Tyvärr var det omöjligt att läsa vägnummror. Kanske detta hjälper till att hitta dit.
MVH Anne och Juha
Tjejen från Finland med en bussgalen gubbe ;)

Cyklisten

Platsen känner jag igen, uppe finns det en cykelbana där jag råkade ramla ganska illa en gång, svårt att glömma ;) Jag undrade mest om de står kvar, men det är tydligen svårt att bli av med begagnade gasbussar nuförtiden. Varför står de inte hos Arriva egentligen om de inte är sålda?

Walter

Dessa kördes för ca två tre veckor sedan från Arrivas depå med tungbärgare till denna uppställningsplats. Kanske någon skrotfirma köpt dem och de står där i avvaktan på vidare transport?  Några har ju inte längre möjlighet att rulla för egen maskin då de plockats på delar.

Uppgifter finns att några redan gått ur landet via Trelleborgs hamn. Var eller hur vet jag ej. Man ser denna uppställningsplats från Frihamnsviadukten.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Möllers

Man kan alltid hoppas dom står kvar,vet inte isakt dom står nån stanns än, jag kan gissa på där båten lastade av lastbilar för.
Nu har dom flyttat till annan stanns i Malmö.

Möllers

#8
Idag är jag sugen åka till Malmö hitta platsen.

Tar tåger kl 1538 ifrån Landskrona hoppas dom står kvar.

Tonniiie

Åk 133an eller 35an så kör ni förbi platsen. Åker förbi där varje dag.

Möllers

Jag kan gå ditt man går bara till bron över järnvägen ifrån Malmö Centralen är man där ligger väl där nån stanns?

Tonniiie



Tonniiie

Här står bussarna.



tänkte själv gå runt där lite på tisdag. Nån som är sugen på att hålla sällskap?

MVH Tonnie

Möllers

Tack för kartan kan du inte komma idag får jag lite sällskap  ;)

Om dom står där har jag tur är dörrarna öppna kommer jag ta bilder i dom med.