Nyflyttade Nobina 4742-4745 i Norrtälje

Startat av Mikael T Nilsson, 27 september 2011, 17:35:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer ett bildsvep över 4742-4745, som i söndags flyttades från Lunda till Norrtälje. Tydligen är de endast temporärt stationerade i Norrtälje nu.



Nobina 4743 har fått täckt linjenummerskyltning i aktern. Bussen gick i trafik på stadslinje 658 under eftermiddagen.



Nobina 4744 ankom Norrtälje som linje 638 från Vätö, och gick sedan vidare som linje 636 mot Björkö.

¨¨

Slutligen vagn 4745, som avgick mot Hallstavik.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Carl Eric

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 27 september 2011, 17:35:37 PM




Nobina 4743 har fått täckt linjenummerskyltning i aktern. Bussen gick i trafik på stadslinje 658 under eftermiddagen.


Har för mig att alla de 47xx-vagnar som kom från Göteborg hade täckta linjenummerskyltar där bak...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Mikael T Nilsson

Citat från: Carl Eric skrivet 27 september 2011, 18:02:06 PM
Har för mig att alla de 47xx-vagnar som kom från Göteborg hade täckta linjenummerskyltar där bak...



Tack för info. Jag minns inte detta, men det är säkert som du säger. Jag minns inte att övriga 47xx-vagnar i Norrtälje hade täckta nummerskyltar. Här är en bild på 4745 från Norrtälje idag.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

AO

De som gick i Gävle hade inte övertäckta linjeskyltar i bak iaf, och det var väl  4745-4747?

Carl Eric

Citat från: AO skrivet 27 september 2011, 20:01:15 PM
De som gick i Gävle hade inte övertäckta linjeskyltar i bak iaf, och det var väl  4745-4747?

Precis!

Om jag inte missminner mig så kom 4738 - 4743 från Göteborg, det var alltså de som jag syftade på! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

homer

nej, de är bara 4743 som som blev felmålad när dem flyttades från Göteborg till Björknäs

<----

Marc

Och ingen har brytt sig om att åtgärda detta under alla år... :-X

Ersa

Citat från: Marc skrivet 27 september 2011, 21:54:59 PM
Och ingen har brytt sig om att åtgärda detta under alla år... :-X

Börjar väl bli dags nu, då det är krav på bakre linjenummerskylt i Norrtälje.
Eller är dessa bara tillfälliga reserver?

MrX

Citat från: Ersa skrivet 27 september 2011, 21:59:16 PM
Börjar väl bli dags nu, då det är krav på bakre linjenummerskylt i Norrtälje.
Eller är dessa bara tillfälliga reserver?

De är endast tillfälliga reserver. De behövs ju i Bromma för linje 159 så vi hoppas få tillbaka dem dit så snart som möjligt

robbanswe

Citat från: MrX skrivet 27 september 2011, 22:01:15 PM
De är endast tillfälliga reserver. De behövs ju i Bromma för linje 159 så vi hoppas få tillbaka dem dit så snart som möjligt

Norrtälje får gärna ha dom hur länge dom vill, tycker mest dom bara tar massa plats i Bromma  ;D  :P

//R

rengmark

Citat från: MrX skrivet 27 september 2011, 22:01:15 PM
De är endast tillfälliga reserver. De behövs ju i Bromma för linje 159 så vi hoppas få tillbaka dem dit så snart som möjligt
Nu är det bara 8 trafikdagar kvar för 159:an. Och det räcker väl med minibussar? I förra veckan åkte jag från Vasagatan till Bromma Blocks och det var bara jag och föraren under hela resan.

AO

Citat från: Carl Eric skrivet 27 september 2011, 20:14:18 PM
Precis!

Om jag inte missminner mig så kom 4738 - 4743 från Göteborg, det var alltså de som jag syftade på! :)

De andra kom också från Göteborg men gick via Gävle först:)

Karsten

Citat från: Ersa skrivet 27 september 2011, 21:59:16 PM
Börjar väl bli dags nu, då det är krav på bakre linjenummerskylt i Norrtälje.
Eller är dessa bara tillfälliga reserver?

Det var krav på det även i N/V-avtalet, ändå var det ingen som åtgärdade det under de 8 år vagnen rullade där...

Mikael T Nilsson

Citat från: AO skrivet 28 september 2011, 00:14:41 AM
De andra kom också från Göteborg men gick via Gävle först:)

Aha, det var så det var. Då stämmer mina noteringar att samtliga flyttades från Göteborg till Björknäs även om vissa från början stationerades i Gävle.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Citat från: AO skrivet 27 september 2011, 20:01:15 PM
De som gick i Gävle hade inte övertäckta linjeskyltar i bak iaf, och det var väl  4745-4747?

Tack. Det ser ut att stämma när jag tittar bakåt i mitt bildarkiv från när bussarna var stationerade i Björknäs.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.