Huvudmeny

MAN.

Startat av Möllers, 17 september 2007, 03:18:46 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers


yngrot

Trevligt med interiörbilder. Synd bara att det ska vara denna gröna färg på stolarna.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

kristoffer

usch! vad fult  ;) :-\
/ Kricke

Rickardo

Dessa stolar är väldigt sköna! Vad är det för fabrikat?
De stolar som finns i Veolias nya stadsbussar i Malmö är som att sitta på träbänk... Det står "Volvo" på alla dessa säten så det kanske är Volvostolar??  ::)
Rickardo

Niklas Bygdestam

Citat från: yngrot skrivet 17 september 2007, 07:49:17 AM
Trevligt med interiörbilder. Synd bara att det ska vara denna gröna färg på stolarna.


Jag har aldrig gillat Skåneklädseln på stolar, varken den gröna, röda eller gula. Samtliga verkar se smutsiga ut efter ett tag. Pilmönstret har heller aldrig tilltalat mig
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

homer

finns de inga takluckor?

Möllers

Finna inga takluckor på dom.

Möllers

Jo finns länsk bak på bussen som en nödutgång på alla MAN.

Johan B

Stolarna bör vara MANs egna märke. Vem som tillverkar dem åt MAN låter jag dock vara osagt för det ligger säkerligen på något externt företag (jmf Volvo(bil)stolar byggs av Lear Corporation). Volvo-stolarna i stadsmodell är hemska men de finns även i Scania, dock med Scania-text istället för Volvo i ryggen och lite annorlunda design. Sittkomforten, eller rättare sagt avsaknaden av den, går dock inte att missta sig på. Även dessa bör byggas av något utomstående företag. Veolia Partille har köpt dessa de senaste, inköpsansvarig bör be till högre makter att jag inte får tag i honom/henne för då blir det tjära och fjädrar. 

Möllers

Stämmer det stor MAN på stolarna i Stan stadsbussar.
I region vet jag inte det står MAN på dom.

Simon A

MAN bussarna i Uppsala har fruktansvärt osköna stolar så det kanske är olika fabrikörer till Skånes och Uppsalas bussar. Dom ser inte likadan ut heller. Efter 20 minuter är man bortdomnade i rumpan på dom nya MANarna i Uppsala.

//Simon

Möllers

Jo VL har inte sammar stolar heller som skånes.
Vet inte vad för stolar SL har där.

Brollan

Ett prov på Volvos stolar i stadsbussar, nämligen GS 41, en Volvo 8500.




De är väl inget under av komfort, men i gengäld så sitter man inte mer är ca 15 minuter i stadstrafik.

Rickardo

Citat från: Möller. skrivet 17 september 2007, 18:59:40 PM
Stämmer det stor MAN på stolarna i Stan stadsbussar.
I region vet jag inte det står MAN på dom.

Stadsbussarna i Lanskrona(Swebus) har samma stolar som i Arriva alltså MANs egtan stolar. I  Regionbussarna (Swebus) MAN är det VogelSitze. Just VogelSitze verkar Swebus föredra de fanns i Swebus gamla stadsbussar i Malmö som är övertagna av Arriva bla.

Jonas Gustafsson

Citat från: Mats475 skrivet 17 september 2007, 20:52:04 PM
Ett prov på Volvos stolar i stadsbussar, nämligen GS 41, en Volvo 8500.




De är väl inget under av komfort, men i gengäld så sitter man inte mer är ca 15 minuter i stadstrafik.

Det är dessa stolar som finns även i de (i princip identiska) Veolia 2634-2636 i Partille, de som Johan B inte tyckte om. Jag åker så sällan de linjer som 2634-2636 trafikerar så jag har själv ingen uppfattning.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.