Nobina 6029 i SL-rött lämnar Cityterminalen...

Startat av virtual1, 17 maj 2010, 18:15:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Det är ju då det sjukaste, det är inte mer än drygt 1 1/2 timma sen jag plåtade bussen o var 1000000% säker på att komma först med en bild på forumet, men inte då! :-P - nå, får väl vara den första att visa bild på bussen i trafik från CT då iaf ;-)



the0fiskis

ang regskylten den är nästan olässbar  :( varför är har dom så?


Otto

Vad fanns det för anledning att starta ännu en tråd i ämnet 6029?
Det räcker väl med en tråd.


M.V.H Otto

bisquit

Ja nu finns det ju 3 trådar om denna fina pärla. Förvisso en av få riktiga bussar i Sl-trafik. Men ändå..

Optimal

Citat från: the0fiskis skrivet 17 maj 2010, 19:49:11 PM
ang regskylten den är nästan olässbar  :( varför är har dom så?

För att Herr virtual1 kör på låg kvalitet på bilderna. 129 kb per bild, mot Errets 483 kb.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Peter Erret

Citat från: Jim skrivet 17 maj 2010, 20:20:15 PM
För att Herr virtual1 kör på låg kvalitet på bilderna. 129 kb per bild, mot Errets 483 kb.
Tyvärr får man inte visa orginalstorleken 7,68 MB  :-X

RoggaBoy

Citat från: Peter Erret skrivet 17 maj 2010, 21:04:50 PM
Tyvärr får man inte visa orginalstorleken 7,68 MB  :-X

Han tar foton i HD med andra ord. I Admin kan man öka på storleken enkelt, så gör de då bilder i HD blir vanligare.

virtual1

Citat från: Jim skrivet 17 maj 2010, 20:20:15 PM
För att Herr virtual1 kör på låg kvalitet på bilderna. 129 kb per bild, mot Errets 483 kb.

Nej, tror snarare att det är någons bildbehandlingsprogram som behagat öka kontrasten på registreringsskylten, även på min orignalbild som är på 5M så är det en ganska risig regskylt, övriga bussar som jag fångat på bild i dag har betydligt 'normalare' regskyltar. Jfr med flygbussen till höger på bild #2 t.ex.

virtual1


Peter Erret

Citat från: RoggaBoy skrivet 17 maj 2010, 21:07:08 PM
Han tar foton i HD med andra ord. I Admin kan man öka på storleken enkelt, så gör de då bilder i HD blir vanligare.
Mina bilder tas med kameror, i sämsta fall 6 megapix och oftast med 9 eller 12 megapix, att då jämföra bilderna med de som tar bilder med 1,3 till 4 megapix är absolut fel av betraktaren.

Optimal

Citat från: virtual1 skrivet 17 maj 2010, 21:07:30 PM
Nej, tror snarare att det är någons bildbehandlingsprogram som behagat öka kontrasten på registreringsskylten, även på min orignalbild som är på 5M så är det en ganska risig regskylt, övriga bussar som jag fångat på bild i dag har betydligt 'normalare' regskyltar. Jfr med flygbussen till höger på bild #2 t.ex.

Jo. Det är möjligt. Men endå. Man ser på bilderna är dom inte har högsta kvalitet, skärpa osv. Det gör mycket i vissa fall  :)

virtual1

Citat från: Peter Erret skrivet 17 maj 2010, 21:14:44 PM
Mina bilder tas med kameror, i sämsta fall 6 megapix och oftast med 9 eller 12 megapix, att då jämföra bilderna med de som tar bilder med 1,3 till 4 megapix är absolut fel av betraktaren.

Men megapixlarna är ju en beskrivning av storleken på bilden, inte kvalitén om man ska vara krass!

virtual1

Citat från: Jim skrivet 17 maj 2010, 21:19:47 PM
Jo. Det är möjligt. Men endå. Man ser på bilderna är dom inte har högsta kvalitet, skärpa osv. Det gör mycket i vissa fall  :)

Jo, fast nu är det ju nedkomprimerat till knappt 200 kb så att det är en kvalitétsförlust är ju oundvikligt! Men jfr. med bilden nedan också tagen i dag 45 min senare under nästan exakt samma ljusförhållanden så inser du nog att det har mer med 'taskigheten' hos registreringsskylten att göra än nedkomprimeringen av bilden på 6029:an!