Vad är det som är fel?

Startat av Mathias Rickman, 22 mars 2009, 21:23:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobbe--


Björn Ax

Svaret är att under bandyfinalen stängdes sjukhusvägen av så vissa bussar var tvungna att åka på en väg där det aldrig annars går bussar.

En smal väg som tyvärr är dubbelfilig. Den var enkelriktad förut men nån smart person fick den underbara iden att tillåta trafik åt båda hållen på den smala vägen. En mer idiotisk ide får man leta efter. :)

Mathias Rickman

Citat från: Björn Ax skrivet 23 mars 2009, 21:34:03 PM
En smal väg som tyvärr är dubbelfilig. Den var enkelriktad förut men nån smart person fick den underbara iden att tillåta trafik åt båda hållen på den smala vägen. En mer idiotisk ide får man leta efter. :)


Ja jag kan bara hålla med dig där undra vad den personen tänkte med

Niklas Bygdestam

Citat från: Mathias Rickman skrivet 23 mars 2009, 21:51:57 PM
Citat från: Björn Ax skrivet 23 mars 2009, 21:34:03 PM
Svaret är att under bandyfinalen stängdes sjukhusvägen av så vissa bussar var tvungna att åka på en väg där det aldrig annars går bussar.

En smal väg som tyvärr är dubbelfilig. Den var enkelriktad förut men nån smart person fick den underbara iden att tillåta trafik åt båda hållen på den smala vägen. En mer idiotisk ide får man leta efter. :)
Ja jag kan bara hålla med dig där undra vad den personen tänkte med


Det undrar jag med. Innan var Västra- och Östra ågatan båda enkelriktade. Men någon kom tyvärr på att upplåta Västra ågatan i båda riktningarna. Sedan dess har den blivit nästan livsfarlig. Inte blir det bättre av att det ibland har stått fordon och blockerat :(
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Björn Ax

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 23 mars 2009, 21:55:24 PM
Det undrar jag med. Innan var Västra- och Östra ågatan båda enkelriktade. Men någon kom tyvärr på att upplåta Västra ågatan i båda riktningarna. Sedan dess har den blivit nästan livsfarlig. Inte blir det bättre av att det ibland har stått fordon och blockerat :(

Ja det ligger ju 2 biografer på vägen och finns dom som stannar framför och springer in och köper biobiljetter.
Tur att man inte kör där så mycket. :)

Mathias Rickman