Huvudmeny

Norsk i Malmø

Startat av Cyklisten, 07 oktober 2008, 21:19:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Göransson

Bara funderar....
Vad tusan har Malmö kommun för utbildning av D(E) chaufförer?
Och med den bussen?
/Magnus

Niklas Bygdestam

Citat från: Cyklisten skrivet 07 oktober 2008, 21:19:58 PM
Min första bild på en Swebus med norska registreringsplåtar. Lite överexponerad dock...



Jag trodde inte att Swebus Express med norska reg-skyltar fanns kvar. Hur många kan det finnas? Och vem är ägare till dessa bussar? Swebus? Eller hyrs de ut av något norskt företag?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Walter

Är väl ett av Concordias norska bolag som äger bussarna och väl även står för chaufförer vissa delar av sträckorna? Rätta mig om jag har fel. Vet att det innan funnits tre norskreggade bussar, men att man åtminstone sålde en på Busmarket i somras
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Knut

#18
Det er 2 stk norsk reg busser. Denne går på 820 og en på 888. Nå er det fortiden ingen norsk kjøring på 888, men vi kjører en tur-retur Oslo-G.borg man-tor + lør og 2 turer fre og søndager.
Dette er avg fra Oslo 1100 med retur 1730 og 1300 med retur 1955 siste bare fredager og søndager
Bussene er reg på swebus sitt leasingselskap i Norge.
#30 er vel den siste bussen som kjører uten elektronisk destinasjonstavle tror jeg.
Denne har også EGS giring
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

Walter

Precis som Knut skriver så rullar 0030 Olso-Malmö och 0178 rullar Oslo-Sthlm. 0167 var den buss som avyttrades i somras.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Staffan Sävenfjord

Citat från: Walter skrivet 09 oktober 2008, 07:20:29 AM
Precis som Knut skriver så rullar 0030 Olso-Malmö och 0178 rullar Oslo-Sthlm. 0167 var den buss som avyttrades i somras.

178 uppmärksammades i senste numret av Bussbranschen. Den hade då gått 171 000 mil med i princip orörd motor. Bra för en Volvo 9700 med tuff tjänstgöring. Och det har väl hunnit bli ytterligare ett par tusen mil sedan dess.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)