Huvudmeny

Norsk i Malmø

Startat av Cyklisten, 07 oktober 2008, 21:19:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Min första bild på en Swebus med norska registreringsplåtar. Lite överexponerad dock...


Göransson

Var är bilden tagen? Carlgatan?
Du är lurig du...man får tydígen vara välkammad jämnt!!
/Magnus

Möllers

trevligt bild tror jag har fotat den i helsingborg innan bussen.

Cyklisten

Visst är det Carlgatan.
Föraren hälsade med en glad vink!

Göransson

Vad har du mer i gömman från denna fotosession då?
/Magnus

Cyklisten

Tre vita turistare och en Swebus Express på Carlgatan dock i motsol. Sen blev det flera bilder på linjebussar, men även där låg solen fel. Ska titta vad jag kan göra i bildbehandlingsprogrammet.

Göransson

Vet du är kräsen!
Vita turistare i min stad....vem var när????
/Magnus

Möllers

jag fotat aldrig motsol alls inte lönt om man har det ibland om jag har det tar jag zoomen så slipper jag solen på linsen.

Cyklisten

Själv tar jag bilder i motsol när det är någon buss jag ser fösta och kanske sista gången. Men här kommer en bild som blev lite mindre dålig, en drögMÖLLER  ;) Kolla transporten till höger!


robbes

Citat från: Cyklisten skrivet 07 oktober 2008, 22:30:13 PM
Själv tar jag bilder i motsol när det är någon buss jag ser fösta och kanske sista gången. Men här kommer en bild som blev lite mindre dålig, en drögMÖLLER  ;) Kolla transporten till höger!



Turist buss nja jag tror ej det då den ägs av:
MALMÖ KOMMUN UTBILDNINGSFÖRVALTNING


Tror mera det är en övningsbuss elelr liknande


detta då med för den ej är
Yrkesmässig trafik: Nej

Möllers

Fotade du inte den lastbilen kommer efter bussen den var så snygg scania  :o

Knut

KH15024 #30 har etter mange passasjerers mening de beste setene på rute 820. Knallbuss å kjøre i tillegg
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

Cyklisten

Nää, brukar inte fota lastbilar, eller gör det, men ganska sällan.

Angående ordvalet "turist": bussen är av turistbussmodell ;) alla sådana kallar jag för turistbussar, innan jag har kollat ägaren förstås.

Patrik

Citat från: Mattias Möller. skrivet 07 oktober 2008, 21:47:19 PM
jag fotat aldrig motsol alls inte lönt om man har det ibland om jag har det tar jag zoomen så slipper jag solen på linsen.

Jag tycker att sol är det absolut roligaste vädret att fota i för då får man testa olika vinklar beroende på var solen är och jag tycker inte att det finns en "dålig" sol, bara en dålig placering av sig själv.
Står solen inte på just den platsen man vill så får man väl flytta på sig, kanske ställa sig i någon kurva eller nåt.
Sen återstår jobbet med att veta hur man ska exponera rätt i kameran och kunna redigera bilden lite sen, då ska man helst ha fotat i RAW.

Möllers

#14
minns ner solen skulle ner vid södervärn fanns det hus där presis jag var o fotat dom spegel glas dom husen.
Vad det blänte mig o kamerian man fick flytta sig hella tiden där nästan så det inte blänte mig.
Var rätt så jobbigt  :P flytta sig fram o tillbaka hella tiden.
Ner man ska tänka på man står mot solen ska man hitta en skugga där solen kommer inte åt sen än då.