Värmdöförare imorgon!

Startat av Patrik, 03 april 2008, 18:35:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Imorgon fredag ska jag då börja promenera längs linje 434 från Slussen till Överby så om ni ser någon blondin med olivgrön jacka, jeans, svart rygga och kamera runt halsen så tveka inte att tuta  ;)

Börje


Då får vi se hur långt du har hunnit på söndag eftermiddag då Börje kör en båtförstärkning 14:15 från Sollenkroka till stan!


Patrik

Citat från: Börje skrivet 03 april 2008, 18:45:07 PM
Då får vi se hur långt du har hunnit på söndag eftermiddag då Börje kör en båtförstärkning 14:15 från Sollenkroka till stan!



Jag blir nog klar redan på lördag, jag har räknat med att hinna till Djurö via Stavsnäs imorgon och på lördag tar jag Gustavsberg - Mölnvik och sen Djurö - Sollenkroka - Överby.

Max W

Lycka till Patrik!
Jag vill följa detta projekt så hör av Dig till mig när Du är klar! ;)
Max

Patrik

Citat från: Max W skrivet 03 april 2008, 18:49:25 PM
Lycka till Patrik!
Jag vill följa detta projekt så hör av Dig till mig när Du är klar! ;)
Max

Tack! Det ska jag göra  :)

Marc

Lycka till, kör tyvärr inte i morgon!
Var försiktig på Stavsnäsvägen...den är inte kul som gångtrafikant!

Patrik

Citat från: Marc skrivet 03 april 2008, 19:21:39 PM
Lycka till, kör tyvärr inte i morgon!
Var försiktig på Stavsnäsvägen...den är inte kul som gångtrafikant!


Tack! Det får jag vara, annars kanske man hör i nåns anrop: En kille ligger i diket med sin förstörda picknick och skrapsår över hela kroppen men hans kamera blänker fortfarande som om den var ny.

Fredde

CitatTack! Det får jag vara, annars kanske man hör i nåns anrop: En kille ligger i diket med sin förstörda picknick och skrapsår över hela kroppen men hans kamera blänker fortfarande som om den var ny.

Det lär bli ett sådant, alla gånger. På många ställen utmed Stavsnäsvägen finns det inte tillstymmelse till vägren. Det är mera branta diken och bergsknallar...

Själv åker jag till Kalmar imorgon, så jag kommer iaf inte tuta på dej ;)


Patrik

Citat från: Fredde_J skrivet 03 april 2008, 22:31:56 PM
Det lär bli ett sådant, alla gånger. På många ställen utmed Stavsnäsvägen finns det inte tillstymmelse till vägren. Det är mera branta diken och bergsknallar...

Själv åker jag till Kalmar imorgon, så jag kommer iaf inte tuta på dej ;)



Hehe då blir det spännande och se hur många gånger jag kommer få stanna och kliva ner i dikena, iofs kommer jag väl inte till Stavsnäsvägen förrän vid lunchtid  :)

Karsten

Citat från: Patrik skrivet 03 april 2008, 18:48:01 PM
Jag blir nog klar redan på lördag, jag har räknat med att hinna till Djurö via Stavsnäs imorgon och på lördag tar jag Gustavsberg - Mölnvik och sen Djurö - Sollenkroka - Överby.

Då får du se upp för Karsten som kör nästan linjerent på 422 på lördag. I morgon verkar vi alla vara bussfria tyvärr..

Patrik

Citat från: Karsten skrivet 04 april 2008, 00:17:07 AM
Då får du se upp för Karsten som kör nästan linjerent på 422 på lördag. I morgon verkar vi alla vara bussfria tyvärr..

Ja, det var lite synd faktiskt  :(

Patrik

En fråga inför imorgon: Vilken hållplats var det 434an kör ifrån vid Gustavsbergs C? 474 mot Hemmesta eller Slussen?

Kristofer

Citat från: Patrik skrivet 04 april 2008, 07:08:30 AM
En fråga inför imorgon: Vilken hållplats var det 434an kör ifrån vid Gustavsbergs C? 474 mot Hemmesta eller Slussen?
Hållplatsläge D, alltså 474 mot Hemmesta.
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Patrik

#13
Citat från: Kristofer skrivet 04 april 2008, 08:43:38 AM
Hållplatsläge D, alltså 474 mot Hemmesta.

Okej tack!

Kan ju säga att det gick bra att gå längs vägen, det var inte så farligt som man kunde tro och jag hann gå från Slussen till Byns gård mellan kl 8.20 till 17.15 så imorgon lördag blir det Gustavsberg C - Mölnvik och Pålsudden - Överby - Sollenkroka.

Bussmicke

Citat från: Patrik skrivet 04 april 2008, 19:36:29 PM
Okej tack!

Kan ju säga att det gick bra att gå längs vägen, det var inte så farligt som man kunde tro och jag hann gå från Slussen till Byns gård mellan kl 8.20 till 17.15 så imorgon lördag blir det Gustavsberg C - Mölnvik och Pålsudden - Överby - Sollenkroka.

Inte har du väl gått exakt hela vägen?
Från Henriksdal/Nacka forum har du väl ändå åkt till Gustavsbergs hamn eller om det är insjövägen och gått därifrån.
Låter lite väl orimligt att hinna gå hela den väg längs motorvägen.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.