Kontantstopp på stadstrafiken i Uppsala

Startat av 76, 03 juni 2009, 11:37:17 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 03 juni 2009, 23:26:44 PM
skönt att höra att det är bra med dig trots allt :)

eller som den där killen som försökte åka med falsk SMS biljett, när han inte godtog mitt "nekande" och jag hänvisade till dig när du stod utanför
och du sa samma sak :D och han står utanför och "SMSar" och kommer in igen med samma, fast ändrat lite till :) men det gick ju inte heller 8)
och till sist gick väl han och köpte i biljettmaskin på Torget??, men han kom inte med min buss, dörren gick igen fram näsan :P

för då lyckades jag ha 2 "strulare" samtidig, en notorisk 40+, med ungdomskort som åker till/från Svamptorget, och det är alltid samma fel
på alla andra :o som har gett han fel typ av kort... men nu var det ett tag sedan han livade upp tillvaron :P

   Ja han ja har man inte sett till på ett tag. Tror inte sedan den dan när han försökte på detta när jag dök upp.

   //Niclas

Björn Ax

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 03 juni 2009, 23:26:44 PM
skönt att höra att det är bra med dig trots allt :)

eller som den där killen som försökte åka med falsk SMS biljett, när han inte godtog mitt "nekande" och jag hänvisade till dig när du stod utanför
och du sa samma sak :D och han står utanför och "SMSar" och kommer in igen med samma, fast ändrat lite till :) men det gick ju inte heller 8)
och till sist gick väl han och köpte i biljettmaskin på Torget??, men han kom inte med min buss, dörren gick igen fram näsan :P

för då lyckades jag ha 2 "strulare" samtidig, en notorisk 40+, med ungdomskort som åker till/från Svamptorget, och det är alltid samma fel
på alla andra :o som har gett han fel typ av kort... men nu var det ett tag sedan han livade upp tillvaron :P

Håller med att det är skönt att det inte hände nåt värre med herr rosenius. :)

Skönt att snart slutar skolkorten att fungera iaf. Blir så trött på mammor som bara "råkade" ta fel kort varje dag.

Jonas1968

Citat från: 76 skrivet 03 juni 2009, 20:10:55 PM
Just åsikt 5 tycker jag är kul, hur fan tänker man då?

Stoppet är hävt sen 16.30.
Man kan fråga sig vad det är för vits med att akutstoppa kontanthanteringen vid varje incident för att sedan köra igång den som vanligt efter några timmar. Vad har man då uppnått mer än att UL förlorat några tusenlappar i biljettintäkter? Att idiotstoppa pengahanteringen under en halv dag löser ju inte problemet med säkerheten. Man hinner ju knappast installera automater på en halv dag och man hinner inte installera några cashguardmaskiner eller kontokortsterminaler på den tiden heller. Risken borde ju vara lika stor klockan 16:30 som den var då man införde kontantstoppet.

Simon A

Skönt att höra att allt är bra med dig Niclas, även om pappa bekräftat detta tidigare då ni stött på varandra :) Jag hoppas också innerligen att kontanthanteringen försvinner snart. De som köper biljett brukar alltid ställa sig effektivt och blockera för oss andra som ska betala med kort. Något som jag irriterar mig på i alla fall och så är det ju skönt att bussförarna försvinner ur den ständiga riskzonen för att bli rånade. Tidigare i veckan så var det en bussförare jag åkte med som vägrade, helt förståeligt, att släppa på två personer som jag antar hade falska SMS- biljetter, satt lite för långt bak för att höra. Men han stängde helt sonika av bussen tills personerna i fråga gick av. Funkar alltid har jag märkt ;D

//Simon