Jag ska flytta - men vart?

Startat av Patrik, 01 april 2015, 11:28:12 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bussfan

Walter: jag tänkte mest på sjukvårdslinjer, eller nobina Karlstad

Hannes L

Nettbuss Lerum drar jag till med.  :)

Frank Persson

Nobina Varberg drar jag till med.

1896

Tror inte det blir så långt söderut, Västerbotten ?  ???

busexperte

Kanske han vill nu köra dubbeldäckare ocksa ?

Nettbuss Norge eller Bergkvarabuss ?

Eller Megabus ?
Han flyttar 5. april och Megabus starter nu vid 8. april med trafiken i Berlin och har inställt chaufförer fra hela Europa,
vid Megabus maste man endast köra, betalningen är högst i Tyskland jämfört med andra bussoperatör, man har ingenting att göra med rengöring, städning etc. fra bussen som är det normalt hos mycket andra bussföretag. Vid Megabus stiga man in i Bussen i Hannover bussterminalen, köra 3:20 timmar till Berlin eller Köln, har 1-2 timmar paus och kör tillbaka till Hannover. Ingen billjetförsälning - endast köra motorväg - det kan bli attraktivt - bra och lätt arbetsdag utan stress.
Arbetsplatsen är mycket säkert ocksa i sa en stora företag. Det finns linjer till attraktiva byer som Barcelona, Paris, London, München ocksa. Det vill bli linjer till Koebenhavn och Sverige i framtiden ocksa förmodligen.

bisquit

Säger bara en sak snåland i combo med tyskland. (En liten rebus)  :D

Leif D

Ja du Patrik, ja antar du snart är framme nu. Inflyttning den 7:e var de väl...
Men vart och vem du ska jobba, de får dom väl fortsätta gissa tycker jag, för jag vet ju...
;-)

busexperte

LOL - det passar precis ! Avresa med flyttningsbilen 5.4. i Kiruna, övernattning nagonstans i Mellansverige, 6.4. resa genom Södra-Sverige, nattfärjan Göteborg-Kiel eller Trelleborg-Travemünde, 7.4. ankomst och inflyttning i Hannover, 8.4. driftstart... .
Det skulle bli natürligtvis en liten sensation för alla här i forum - men theoretisk är det möjligt :)

Jag undrar lite precis just denna flyttningsdato - sommaren är bäst arstid i Norrbotten - om man vill flytta nagonstans söderut - bra tidspunkt skulle da bli under hösten och ha det roligt sista sommaren med midtnattssolen i norr före flyttning söderut. Sa det är verkligen liten konstigt att han flytta direkt före driftstart fra Megabus i Tyskland.

Han är ung, har (förmodligen) ingen familj - sa vart skulle man flytta da fra Kiruna ? Fra en stor skogen till den nästa lite söderut ?  Han kommar fra Stockholm - sa denna trakten skulle bli ej nagot nytt och spännande för honom.
Västkusten runt om Göteborg - det är min favorittipps i Sverige. Men om han är mycket äventyrsinteresserad... - Stagecoach-gruppen är en fra de största arbetsgivare i Stor-Britannia med fler än 10.000 bussarna, det betyder vissa extra-fördelar genomfört med en liten svensk bussföretag och dessutom alla unga människor vill till Berlin... - kanske Patrick ocksa :)

Men det var provkörning för alla MEGABUS-chauffören under senaste manader i Tyskland. Vet nagon om Patrick var nagra dagarna "hemligt"  i Tyskland under senaste manaderna ?
Jag minns endast en resa fra Patrick med hans tysk bil genom Sverige under sommaren 2014 - det var flera bilder fra denna resa här i forum... .

Patrik

Här kommer svaret, jag har börjat på Ramvillabuss/Nilsbuss Växjö med stationering i Åseda.

Idag var första dagen jag körde deras bussar. Dock så kommer jag i framtiden köra linjebussar för Länstrafiken, inte dessa turistbussar.

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Bussmicke

Vill du hellre köra turistbuss?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jan I Nilsson

Då lär det bli mindre med fina bilder från fjällvärden. så synd. ;)
Lyckat till på nya jobbet.

Taunusch

Håller med föregående talare. Dina sjukt fina bilder från Norrland kommer att saknas.

Men å andra sidan.... glesbygdsrepotage från de småländska skogarna är nog inte dumt det heller!  :P

Lycka till på nya jobbet!