Malmöträff för Bussnackare den 27e feb

Startat av Tonniiie, 07 februari 2011, 21:23:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Buss-busen

Citat från: MartinMartin skrivet 08 februari 2011, 01:41:08 AM
Men från 10/2 så kommer UL/SL korten att säljas på Acces kort så sen kan alla SL kort åka hur dom vill i
UL trafiken för jag tänker i alla fall inte sitta och jämföra kvitton och kortnummer å skit !!!


Maskinen lär ju protestera om det kommer någon utan UL-biljett på sitt accesskort.

PS. Vad hade detta med Malmöträffen att göra? DS.

Buss-busen

Citat från: Tonnie skrivet 07 februari 2011, 21:23:51 PM
Som rubriken säger ;D

Vem är på och träffas i Malmö i samband med den första trafikdagen för Nobinas nya Volvobussar?

MVH Tonnie (som ser framemot att få träffa träffa lite av folket :) )

Några funderingar på aktiviteter?

MartinMartin

Citat från: Buss-busen skrivet 13 februari 2011, 00:55:44 AM
Maskinen lär ju protestera om det kommer någon utan UL-biljett på sitt accesskort.

PS. Vad hade detta med Malmöträffen att göra? DS.

Ja, om nu UL hade haft nån acces-läsare Ja !!!

Det är ju det som det handlar om. UL tror att vi som förare ska kolla kvitto och jämföra nummer
på acces-kortet manuellt. Sen finns det 5 olika varianter också, som alla gäller på olika ställen.

Därför påstår Jag att man kan åka med UL och vifta med ett SL Acces, oavsett om man bara har ett
vanligt SL kort laddat på ämnet.

Tonniiie

Citat från: MartinMartin skrivet 13 februari 2011, 01:11:34 AM
Ja, om nu UL hade haft nån acces-läsare Ja !!!

Det är ju det som det handlar om. UL tror att vi som förare ska kolla kvitto och jämföra nummer
på acces-kortet manuellt. Sen finns det 5 olika varianter också, som alla gäller på olika ställen.

Därför påstår Jag att man kan åka med UL och vifta med ett SL Acces, oavsett om man bara har ett
vanligt SL kort laddat på ämnet.


Kan ni hålla er till ämnet >:(

Tonniiie

Citat från: Buss-busen skrivet 13 februari 2011, 00:58:07 AM
Några funderingar på aktiviteter?

Trafikstart för Nobinas nya 7700. Vi kan ju ses och fota dessa. Allt kan bli kul om man har rätt iställning :)

Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

Tonniiie

Alla är varmt vällkomna ner till Malmö och jag hoppas på en fin dag med massa fantastiska bilder!

Hör gärna av er i denna tråd vem som kommer och vem som inte kommer.

Buss-busen

Citat från: Tonnie skrivet 13 februari 2011, 01:17:42 AM
Trafikstart för Nobinas nya 7700. Vi kan ju ses och fota dessa. Allt kan bli kul om man har rätt iställning :)

Låter kul. Pubrunda på kvällen?

IngemarJ

Ledsen, helgen är för min del vikt åt att välkomna brorsson till sitt nya hemland :(

Hälsar

Ingemar

Som annars haft andra ärenden också till M

Möllers

Jag kommer åka till Malmö imorgon fota för sista gången dom som kör där nu.
Så kommer bli hell del bilder, har laddat buss kortet igår nu är där 378kr på det så bara åka av nu  8)

Tonniiie

Citat från: Mattias Möller. skrivet 23 februari 2011, 17:04:00 PM
Jag kommer åka till Malmö imorgon fota för sista gången dom som kör där nu.
Så kommer bli hell del bilder, har laddat buss kortet igår nu är där 378kr på det så bara åka av nu  8)

Även jag kommer att vara i Malmö och fota. Vi kan ju mötas någonstans! :)

Tonniiie

Godkväll!

Söndag är det alltså trafikstart för Nobina!

För er som hade tänkt träffas så tänkte jag att vi skulle ses Klockan 12:00 vid Skånetrafikens kundcenter på Malmö C!

Skriv gärna i denna tråden vem som kommer så vi andra inte står och väntar på en.

MVH Tonnie


Vädret blir molnigt med temperaturerna runt 0 grader. Det förväntas inget regn eller snö efter 12:00

Möllers

Jag kommer inte imorgon mina pengar kommer inte räcka till malmö tillbaks på jojo kortet.