Snart är det vinter

Startat av Camilla, 30 september 2010, 01:52:38 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Camilla

och då kan det se ut så här

Björn Ax


Skusty

Citat från: Björn Ax skrivet 30 september 2010, 03:21:28 AM
Kanske detta händer igen:
http://www.youtube.com/watch?v=SIOFWHdFIxs
:D
Det där händer ju i Stockholm varje år såfort första snön kommer, hela staden lamslås.

Susanne

Citat från: Skusty skrivet 30 september 2010, 13:22:59 PM
Det där händer ju i Stockholm varje år såfort första snön kommer, hela staden lamslås.

Det var väll lite överdrivet tycker jag. Riktigt så mycket snö har vi inte haft i Stockholm, inte ens i vintras då vi faktiskt hade vinter i dess rätta benämning. Problemet här här väll att det finns så fruktansvärt mycket bilar plogbilarna kommer inte fram vid plogningen. Sen verkar det ju som att vägverket verkar bli överraskade varje år att vi faktiskt har vinter i Sverige och även i Stockholm. I vintras var det ju riktig vinter men i vanliga fall brukar det bli slaskigt pga av allt salt och dagen därpå så har det frusit på och blivit isbana. Ändå vill de ta bort dubbarna, de enda som hjälper vid is.
Hoppas vi får en riktig vinter i vinter också om så är fallet så hoppas jag att vägverket är mera rustade.

Skusty

Citat från: Susanne skrivet 30 september 2010, 13:41:13 PM
Det var väll lite överdrivet tycker jag. Riktigt så mycket snö har vi inte haft i Stockholm, inte ens i vintras då vi faktiskt hade vinter i dess rätta benämning. Problemet här här väll att det finns så fruktansvärt mycket bilar plogbilarna kommer inte fram vid plogningen. Sen verkar det ju som att vägverket verkar bli överraskade varje år att vi faktiskt har vinter i Sverige och även i Stockholm. I vintras var det ju riktig vinter men i vanliga fall brukar det bli slaskigt pga av allt salt och dagen därpå så har det frusit på och blivit isbana. Ändå vill de ta bort dubbarna, de enda som hjälper vid is.
Hoppas vi får en riktig vinter i vinter också om så är fallet så hoppas jag att vägverket är mera rustade.
http://i299.photobucket.com/albums/mm309/sussie_38/2010-01-13_Stockholm_290.jpg
Jag hade tänkt åka in på Hornsgatan med snökedjor på lastbilen iår, kommer det gå bra tro?  ;D

Peter C

Citat från: Skusty skrivet 30 september 2010, 15:05:19 PM
Jag hade tänkt åka in på Hornsgatan med snökedjor på lastbilen iår, kommer det gå bra tro?  ;D

Haha, ta en bild på det.  ;) ;D

Susanne

#6
Citat från: Skusty skrivet 30 september 2010, 15:05:19 PM
Jag hade tänkt åka in på Hornsgatan med snökedjor på lastbilen iår, kommer det gå bra tro?  ;D

Ha ha, tyckte du att du var rolig nu? Om du tycker att du behöver det så visst.

the0fiskis

Citat från: Susanne skrivet 30 september 2010, 13:41:13 PM

Hoppas vi får en riktig vinter i vinter också om så är fallet så hoppas jag att vägverket är mera rustade.

och sl och all lokaltrafik  :)


Andersson

Citat från: Susanne skrivet 30 september 2010, 13:41:13 PM
Ändå vill de ta bort dubbarna, de enda som hjälper vid is.

Det enda som hjälper vid isgata är ANPASSAD HASTIGHET!!!

Har alltid åkt på dubbfritt och det har gått utmärkt både här i Stockholm och uppe i Norrbotten. Dom enda jag har hört klaga på dubbfria däck är dom som inte har provat dubbfritt. Jag hoppas verkligen att det snart förbjuds dubbdäck i hela landet. Då kan man dessutom börja lägga asfalt som inte bara innehåller grovgrus så man slipper bli döv i bilen.

Hagglunds

Är det snart vinter? Tro om vi får nått snökaos i år igen..... ;)
http://oviksper.se/Bilder/snoovader090208/

för alla

Skönt de ska bli när det vita täcket lägger sig över oss o lyser upp tillvaron
de trista e ju den här Mörka transport sträckan som börjar snart

Leif D

Åter till Camillas istappar nu....

Några bilder från Gävle..... 




Foto 2010-02-14, Leif D.

En lite äldre Gävlebild....

Foto 2004-12-09. Leif D.
;-)

Leif D

Snö har vi ju iofs haft förr också.....



Ra 992 i Norrköping 1975-12-28. Foto Leif D
;-)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.