Classic cars i Rättvik

Startat av Susanne, 07 augusti 2010, 15:13:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Susanne

Var i Rättvik den 5 augusti och såg alla dessa snyggingar, ja de flesta var snygga andra var rena ölhak.
Såg också några bussar, de flesta svenska. Är någon intresserad av bilder därifrån? håller som bäst på att fixa till dom. Om intresse finns så kan jag lägga några av de här. Var någon annan i Rättvik för att se de fina bilarna?

Christer K

Citat från: Susanne skrivet 07 augusti 2010, 15:13:28 PM
Var i Rättvik den 5 augusti och såg alla dessa snyggingar, ja de flesta var snygga andra var rena ölhak.
Såg också några bussar, de flesta svenska. Är någon intresserad av bilder därifrån? håller som bäst på att fixa till dom. Om intresse finns så kan jag lägga några av de här. Var någon annan i Rättvik för att se de fina bilarna?
KLart man vill se lite snygga bilar också, tacksam för alla bilder som läggs ut här.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Björn Forslund

Ja, lägg gärna ut bilder. Hade  velat åka upp och vara med på plats, men hinner som vanligt inte.
Både bilar o bussar får du gärna visa!

Susanne

Det kommer antingen senare i kväll eller i morgon.
Det är svårt att välja ut vilka man ska visa, fanns så mycket snyggt.

Björn Forslund

Citat från: Susanne skrivet 07 augusti 2010, 17:30:50 PM
Det kommer antingen senare i kväll eller i morgon.
Det är svårt att välja ut vilka man ska visa, fanns så mycket snyggt.


Bussar o Moparbilar först o främst!  ;D

Susanne


Björn Forslund


Jobergg

Citat från: Susanne skrivet 07 augusti 2010, 18:04:59 PM
Vad är Moparbilar?

Bilar från Chrysler koncernen, Plymouth, Dodge, Chrysler, DeSoto, Imperial mm.

Jobergg

Nu postade vi exakt samtidigt, 18:04:59 haha ;D

Susanne

Aha sådana, har väll någon enstaka sådan bil, annars gillar jag tex Chevrolet Bel Air, de stuket på bilar. Bussar finns nu utlagda, snart kommer några till från samma resa.

Stefan Lindberg

Är det bara jag som inte ser några bilder  ???

Susanne

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 07 augusti 2010, 19:52:39 PM
Är det bara jag som inte ser några bilder  ???

Här ligger bussbilderna som jag la ut, http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=37876.0
alltså under bussnack. Där ligger även andra bussbilder som jag la ut nyligen.

Susanne

Här kommer en länk dit jag lagt ut bl a bilder från Calssic Car Week i Rättvik.
http://picasaweb.google.com/bildresan/2010ArsBilderCopyrightSusanneSteniusDEL2Av2#

Den som vill får gärna lägga kommentarer här.

Andreas

Citat från: Susanne skrivet 17 augusti 2010, 15:22:22 PM
Här kommer en länk dit jag lagt ut bl a bilder från Calssic Car Week i Rättvik.
http://picasaweb.google.com/bildresan/2010ArsBilderCopyrightSusanneSteniusDEL2Av2#

Den som vill får gärna lägga kommentarer här.

Finfina bilar du fick på bild! Ett tips för er som är i Stockholm och söker gamla välvårdade bilar: kolla upp Sveavägen på lördagskvällarna när det är sommartider. Det brukar finnas en hel del att beskåda då.  ;)

yngrot

Många fina bilar och för övrig andra bilder oxå.. Var uppe i Rättvik för några år sen och man kan säga att byn är rätt full med bilar denna vecka . Ljudet av dem är inte helt fel heller  :)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina