Bildreportage från en av Sveriges minsta hållplatser, Sjisjka (70 bilder)

Startat av Patrik, 26 augusti 2007, 13:35:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Ingen verkar ha varit idiotisk nog att åka till Sjisjka än men idition tog över för mig och jag åkte dit, 14 timmar vid Sveriges härligaste hållplats!

I Sjisjka bor det alltså två personer, även om vissa (Veolias kundtjänst) säger annat och de är bröderna Kitok, Johan och Michael som bor där, en av dom var i Gällivare vid mitt besök men den andra brodern var i sin stuga, vilket jag inte märkte förrän sista halvtimmen.

I den röda stugan som kommer på några bilder längre ner bor det en familj ibland men just nu bor dom i Gällivare.


Man måste vara skyddad mot myggen och knotten!










































































































































Kvarne

Tack för ett trevligt bildrepotage från landsidyllen!  :)

Måste även Gratta dig då du, så vitt jag vet, just tog priset för den forumit som postat flest bilder i ett inlägg här på Snacket! Bara att hoppas att ingen (galning  ;) ;D) får för sig att "quota" ditt inlägg inklusive samtliga bilder.... ;D :D ;)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Milan

Ursköna bilder.

Hahahaha, jo det blir en ren katastrof ifall någon quotar, så alla bilder kommer i ett till svep :P

//M

Jonas Sandqvist

Stort tack för resereportaget! Vicken tid det måste ha tagit att redigera alla bilder  :o


KRNI

Imponerande långt reportage från en sådan liten plats, men det var intressant rakt igenom!
/KRNI


Krille


JB

Citat från: Patrik skrivet 26 augusti 2007, 13:35:10 PM


Är du säker på det? Det höga trädet närmast kameran tycker jag ser väldigt mycket ut som en tall...

/Jonas

Patrik

Citat från: Krille skrivet 26 augusti 2007, 15:18:48 PM

Det där vill jag säga är en spång...  :P

Toppenbilder ! ! :P

/K

Sånt som jag inte vet vad det är  ::)

Citat från: JB skrivet 26 augusti 2007, 15:20:11 PM
Är du säker på det? Det höga trädet närmast kameran tycker jag ser väldigt mycket ut som en tall...

/Jonas

Nej, jag är inte säker, det ska vara en tall såklart!



Oskar A

Mycket trevligt! Var det fler personer än du som gick av och på vid stationen när du åkte? Om inte annat så är det väl en och annan vandrare som använder sig av stationen.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Patrik

Citat från: Oskar A skrivet 26 augusti 2007, 16:42:41 PM
Mycket trevligt! Var det fler personer än du som gick av och på vid stationen när du åkte? Om inte annat så är det väl en och annan vandrare som använder sig av stationen.

Tack, när jag klev av på morgonen var jag själv men när jag skulle kliva på tåget på kvällen för att åka tillbaka så klev ena Kitok broderna av tåget, den andra Kitok berättade för mig att det knappt kommer någon vandrare till Sjisjka eftersom vandringsleden till Nikkaluokta är så dålig och det kunde jag märka eftersom den helt försvann efter jag kom till skjulen.

KRNI

Citat från: Krille skrivet 26 augusti 2007, 15:18:48 PMDet där vill jag säga är en spång...  :P

Det där är knappast en spång. Det är utfyllnad i en stig precis som Patrik skrev. Om du slår upp ordet "spång" så är förklaringen "En spång, (pl, spänger, även spångar), är en gång över en våtmark eller ett sund, ungefär som en brygga fast med landförbindelse i båda ändarna."

...och så här ser en spång ut!



Trevlig kväll!
/KRNI