Huvudmeny

SV: Rosengård

Startat av bjalle, 18 oktober 2009, 20:46:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobbe L

Citat från: Cyklisten skrivet 18 oktober 2009, 22:09:47 PM
Det är ofta en liten grupp som står för det mesta av förstörelse, dessa personer blir nog bara stimulerade av att få se artiklar som handlar om deras "verk" och att stadsdelens rykte sjunker. Det bor säker en massa schyssta människor även i Rosengård, de är emot allt våld som sker och skulle gärna se Rosengård som inte är så etniskt (eller snarare politiskt) avskild från andra stadsdelar.
Invandrare bor överallt, i Limhamn, i Gamla Väster, i Västra Hamnen tom. Och jag tror inte att det är farligare att vistas i Rosengård mitt i natten än att vara i Centrum när nattklubbarna stänger.
dessutom så är det väl så att när kravallerna ädge rum så var det väl inte så många "inneboende" som stod för den största delen av bråken med polisen..
såg ju bara senaste gången när dom skulle "frita" Rosengård, då fick ju aktivisterna fly p g a dom boende i området, att dom dessutom gömde sig hos en multinationell hamburgerkedja som brukar vara allmänt hatad av aktivistgrupper lyser ju bara upp ironins lampa ännu tydligare..

Bengt Jönsson

Citat från: blubb skrivet 18 oktober 2009, 21:20:41 PM
Men du vågar gå ut i LA? LA är f*n ta mej långt värre än Rosengård.

I "eLl-Aäj" (Los Angeles?) går man väl inte ut.
Där åker man väl bara bil till allting...
;D ;D 8)

/B


rattvrickaren

Kan bara säga att vi inte kör genom Rosengård längre med våra turistbussar.
Sen får man säga vad man vill men det haglar stenar, kundvagnar och annat från broarna.
Tycker man inte att detta stämmer och är överdriet så tycker jag att man ska åka dit och kolla själv.
Är rena krigszonen. Brandmän, ambulanspersonal stenas vid utryckningar......
/Magnus

Simon Bertilsson

Citat från: rattvrickaren skrivet 20 oktober 2009, 21:37:07 PM
Kan bara säga att vi inte kör genom Rosengård längre med våra turistbussar.
Sen får man säga vad man vill men det haglar stenar, kundvagnar och annat från broarna.
Tycker man inte att detta stämmer och är överdriet så tycker jag att man ska åka dit och kolla själv.
Är rena krigszonen. Brandmän, ambulanspersonal stenas vid utryckningar......
/Magnus


Trafikleden genom Rosengård är mycket trafikerad. Hur ofta hör man att något fordon blivit stenat? Väldigt sällan! För övrigt är det en bra väg att köra. Helt korsningsfri, och man kommer snabbt från inre ringvägen in till Nobeltorget och vidare in mot city.

Proportioner tack!

//Simon som kör lastbil där en gång i veckan.

blubb

Citat från: rattvrickaren skrivet 20 oktober 2009, 21:37:07 PM
Kan bara säga att vi inte kör genom Rosengård längre med våra turistbussar.
Sen får man säga vad man vill men det haglar stenar, kundvagnar och annat från broarna.
Tycker man inte att detta stämmer och är överdriet så tycker jag att man ska åka dit och kolla själv.
Är rena krigszonen. Brandmän, ambulanspersonal stenas vid utryckningar......
/Magnus


Slutade ni köra på E22an när kreti och pleit kastade sten? tror knappast det
Jag har kört och åkt genom Rosengård, det var som att köra i vilket annat område som helst. Har även gått runt i Herrgården men kände inget större hat. Däremot att köra i Kämpinge.. det är som att köra i Beirut står mercor parkerade hipp som happ, stridsvagns hinder i gatorna, övergivna hus  på hösten.. "Vad kan jag hjälpa dig" gjorde att jag lämnade reservatet och återvände till Sverige.

rattvrickaren

Propotioner?
Räcker att man får en kundvagn en gång i framrutan så är mina propotioner mer än fyllda.
Hur ofta? Ja, mer eller mindre dagligen som bussar får skador ute på Rosengård.
Fyller mina belägg med uppgifter jag får av t.ex Veolia när jag pratar med dem.
Vet inte för propotioner du är ute efter.
Finns andra vägar att köra och de väljer vi.
/Magnus

Simon Bertilsson

Citat från: rattvrickaren skrivet 21 oktober 2009, 13:25:58 PM
Propotioner?
Räcker att man får en kundvagn en gång i framrutan så är mina propotioner mer än fyllda.
Hur ofta? Ja, mer eller mindre dagligen som bussar får skador ute på Rosengård.
Fyller mina belägg med uppgifter jag får av t.ex Veolia när jag pratar med dem.
Vet inte för propotioner du är ute efter.
Finns andra vägar att köra och de väljer vi.
/Magnus

Dagligen??  ???

rattvrickaren

Ja Simon. Så illa är det.
Ja, fatta mig rätt nu. Handlar inte enbart om kundvagnar
men ock så annat som kastas mot fordon med. Är helt sjukt, men Sverige 2009.
Var lika illa nere i Bunkeflostrand för några år sedan. Så det ska inte bara ses som ett bekymmer
med invandrarkaraktär.
/Magnus

Jeppe Hagelbäck

Citat från: rattvrickaren skrivet 21 oktober 2009, 13:40:40 PM
Ja Simon. Så illa är det.
Ja, fatta mig rätt nu. Handlar inte enbart om kundvagnar
men ock så annat som kastas mot fordon med. Är helt sjukt, men Sverige 2009.
Var lika illa nere i Bunkeflostrand för några år sedan. Så det ska inte bara ses som ett bekymmer
med invandrarkaraktär.
/Magnus

I Bunkeflo kastade man golfbagar istället för kundvagnar ;)

Bengt Jönsson

Citat från: Jeppe Hagelbäck skrivet 21 oktober 2009, 19:35:04 PM
I Bunkeflo kastade man golfbagar istället för kundvagnar ;)

.. och i Göteborg kastas det sten på utryckande brandbilar utan att detta får några rättsliga påföljder...
??? ??? ??? ??? ???

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.229088-inget-atal-for-sten-mot-brandbil

/B

rattvrickaren

#25
Verkar som Blubb lämnat allt vad nyhetsrapportering heter och ägnar sig åt barnsligheter som
kalla Mercor problem i Kämpinge.....Har aldrig fått nån Merca kastad i framrutan. Har inte sett någon polisarmada placerad på Ö. Fädriften och ser sällan containrar brinna eller ambulanser stenkastas men Blubb kanske är där på andra tider än jag. Vägbulor och annat är ju inte heller nåt lokalt fenomen för Kämpinge. Hittat dem på många andra ställen med.
Har aldrig hört nåt om E22an heller. Kan välja bort vissa vägavsnitt om jag har valmöjlighet, för t.ex att jag vet att det springer mycket vilt på den vägsträckan. Varför utsätta sig eller passagerarna för onödiga risker. Rent sunt förnuft för mig men kanske inte för Blubb.

Men har hört, sett en j***a massa om och på Rosengård. Om vi nu väljer att inte köra genom Rosengård för vi anser att självrisken på en ny framruta är dyr så är det ju vårt fria val. Vi har den friheten här i reservatet.
Blubb får så gärna göra vad han vill på Rosengård, Herrgården eller vart han nu vill. Men kom inte med sandlådeargument.
/Magnus

Ps; Blubb, om du nu kommer hit och gästar reservatet igen, jag menar när du inte är i Beirut och kör, så roa dig med att räkna Mercorna på Rosengård jämte de i Kämpinge. Du kommer bli överraskad Ds

rattvrickaren

#26
Citat från: Jeppe Hagelbäck skrivet 21 oktober 2009, 19:35:04 PM
I Bunkeflo kastade man golfbagar istället för kundvagnar ;)

Nej Jeppe, det kastades sten i den omfattning att Skånetrafiken hade seriösa samtal med bussbolagen om att ställa in trafiken där. Var ett par riktigt allvarliga incidenter där stenar kom in i bussen och med lätthet kunnat skada chaufför och passagerare.
Jag ser detta som ett seriöst problem och kanske inte nåt som ska skämtas bort.
/Magnus

Bengt Jönsson

Citat från: rattvrickaren skrivet 23 oktober 2009, 01:05:18 AM
Ps; Blubb, om du nu kommer hit och gästar reservatet igen, jag menar när du inte är i Beirut och kör, så roa dig med att räkna Mercorna på Rosengård jämte de i Kämpinge. Du kommer bli överraskad Ds


Du får inte glömma alla de svarta BMW:a i "bumse-klassen" med "bling-blingit" guldiga fälgar man brukar hitta där...
;D ;D 8)

/B

Mikael Lövgren

Under min tid på swebus i malmö så hände det en del gånger att jag fick hjälpa till på stadstrafiken och då bla på linje 11 som då gick mellan Rosengård och kroksbäck.... och man tittade extra noga så det inte stod några uppe på viadukterna när man passerade, och det hände allt som oftast att bussarna vände strax innan rosengård pga att det var bussar som blivit utsatta för stenkastning, cyklar eller kundvagnar kastade på dem.
har även efter det varit där och lastat senast var den 5:e juni när jag hämtade en polsk förening som skulle till sthlm, och då var det nästan hela tiden en polisbil som cirkulerade runt bussen för att se så vi inte råkade ut för något.
Hantera alla stressiga situationer som en hund: Kan du inte äta det eller leka med det. pissa på det och gå din väg...