Nu blir det böter för de som leker polis...

Startat av Peter L, 15 september 2009, 20:32:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter L

I kvällens Sydnytt berättades det att polisen nu ska ta krafttag mot trafikanter som leker polis och stoppar trafiken i vänster körfält innan vägarbetena på E6 mellan Malmö och Helsingborg... Ett tidigare kärt ämne även här på forumet!  ;)

http://svtplay.se/v/1691687/sydnytt/15_9_19_15


Simon Bertilsson

Helt underbart!
Hoppas verkligen att de kan få bukt med problemet. Man skäms som chaufför när ens "kollegor" beter sig så, och det stör enormt. Köerna blir ju dubbelt så långa som de hade behövt vara.

jane


Undrar om omkörning på väggrenen också kommer att stoppas, det körs om på högersida för att både köra av motorvägen men även för att köra in i högra filen igen längre fram. >:(

michael k

HÄR HAR VI EN IDIOT FRÅN I SÖNDAGS






händelsen är ju anmäld och bilder inlämnade till polisen

RoTe

Tänk att yrkesförare inte har mer vett innanför pannbenet än så! Att totalt skämma ut sig själv och dessutom sitt företag på det där viset!  ::)


jonas a

ser inget mer än en överstressad busschaufför som fotograferar under körning.

Båda händerna på ratten.  :-X

RoTe

Citat från: jonas a skrivet 22 september 2009, 10:59:31 AM
ser inget mer än en överstressad busschaufför som fotograferar under körning.

Båda händerna på ratten.  :-X

Sedan när måste man ha båda händerna på ratten?

Hans Fredriksson

Bilderna bevisar ingenting. Ser ut som lastbilen med släp gör ett filbyte.

Idioti eller en förbjuden handling men det är rätt bra i alla fall om "blockeringen" görs i närheten av filslutet. Trafiken rullar då på i jämnt tempo utan stopp.

Att kalla någon för idiot, fota och springa till polisen säger nog mer om personen som gör det än om "brottslingen"

Ingwar Åfeldt

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 22 september 2009, 11:11:06 AM
Bilderna bevisar ingenting. Ser ut som lastbilen med släp gör ett filbyte.

Idioti eller en förbjuden handling men det är rätt bra i alla fall om "blockeringen" görs i närheten av filslutet. Trafiken rullar då på i jämnt tempo utan stopp.

Att kalla någon för idiot, fota och springa till polisen säger nog mer om personen som gör det än om "brottslingen"

Studerar man bilderna närmare så är det ju uppenbart att det inte handlar om något filbyte utan en olaglig blockering av trafiken. Mycket dålig stil av den föraren för att uttrycka sig artigt.

M v h
Ingwar



michael k

om det nu är livsfarligt att fota i fem kilometers fart så är jag skyldig ;D
sedan var det ju  dags för fika och rast i två timmar så visst hade jag brottom ;)

sedan är det dags att en del läser på trafikreglerna
själv försöker jag hålla mig på min kant och köra mitt fordon utan att störa andra

Peter L

Citat från: michael k skrivet 22 september 2009, 08:52:43 AM
HÄR HAR VI EN IDIOT FRÅN I SÖNDAGS


händelsen är ju anmäld och bilder inlämnade till polisen

Det är nästan så att två bilar skulle kunna prova att köra om på varsin sida samtidigt. Undrar vad han hade gjort då?  ;D

groenis

bilderna bevisar dessvärre ingenting.
Om du inte har bilder efter påfarten som visar att föraren bevisligen hindrar trafiken
annars kommer en eventuell utredare bara lägga ner ärendet.

Du är välkommen att köra i Stockholm när en liten fjärt i Eugeniatunneln stoppar upp till Gröndalspåfarten

Jag har själv utnyttjat stopptekniken vid asfaltsjobb dels för att lämna plats åt bilar som ska byta vid läggaren,
men även för att rädda en och annan vägarbetare som på grund av trafiken blir tvungen att jobba dagtid.

Är det någon som har tänkt på att mycket vägjobb görs nattetid om inte titta på hur privatbilarna kör.

Det finns säkert någon som kan förklara nyttan med att hålla 90km/h när det är skyltat 30km/h
vid avspärrningen

/Lennart

michael k



jag tycker den bilden visar rätt bra vad han håller på med

Citat
Det är nästan så att två bilar skulle kunna prova att köra om på varsin sida samtidigt. Undrar vad han hade gjort då?  Glad
han hade väl försökt preja dom av vägen
det har jag råkat ut för
den gången var det ett jönköpingsåkeri som har garage jämte arla

Uffe D

Citat från: michael k skrivet 22 september 2009, 15:52:27 PM


jag tycker den bilden visar rätt bra vad han håller på med
han hade väl försökt preja dom av vägen
det har jag råkat ut för
den gången var det ett jönköpingsåkeri som har garage jämte arla

Enligt den bilden så är det ju bara en fil där. Hur kan du få det till att det är olagligt att han håller sig i mitten på det enda körfältet?
För du hade väl ändå inte tänkt köra om där det inte finns plats?