Modell maskiner i arbete

Startat av bm1113, 14 augusti 2009, 00:30:57 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bm1113

Hejsan hållt på under några dagar och fota några av mina modell maskiner i skala 1:50 LETAB är min egen påhittade firma ;)
så gjort en tråd på ett av modellforumen som fins där jag visat upp är 2 inlägg hitils med bilder ;)
http://ovp.forum24.se/ovp-about7349.html

hoppas det kanske intreserar någon här

Nico


Jodå Alexander, modeller brukar även det vara uppskattat här och jag kommer i alla fall på ett par medlemmar som har en del 'synder' i bagaget från annat håll. Finns nog några här som oxå vurmar för anläggningsfordon, schaktmaskiner mm. även om just det kanske inte riktigt min grej. Har väl ett fåtal modeller av den karaktären i gömmorna, men inte är det så särdeles många. Har väl bl.a. ett par av Motorarts Volvomodeller i 1:87, t.ex. då en modell av en ramstyrd A40D dumper. Hittar ingen bild på den nu rakt av, men jag satt faktiskt och rotade med en del annat i modellväg på bild... Så jag passar på dumpern och synar dina arbetsfordon modell större genom att kontra med ett mindre arbetsfordon från någon helt annanstans på klotet.  ;)



»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

bm1113

Ja riktigt kul att se ja själv är man inne på både anläggnings maskiner och Transporterna  därav LETAB som står för Lipkins Entrepenad & Transport :) kan ju passa på att visa några från transport sidan ;)

två av mina MB Actros en tungdragare 8x4 och en Lastväxlare båda specialtilverkade



har saknat en tungmaskintrailer för 65 tons transporter  4 axlad dragare med 4 eller 5 axlad trailer  fins antingen för små eller för stora så blev att specialbestella en

och här bilder från Rikard som byggt den åt mig i Dalum det närmaste denna bil nog kommer Elmia ;)





en EC650 lastad




den är Breddningsbar,Breddningsmarkörer går att ställa in efterfordonsbred , den är avbröstningsbar mm :)








sen Lastväxlaren en flakbil som vi satt på lastväxlar ram i stellet ;)


för tillfället har den 2st continers ett lämm / grusflak och ett Maskinflak dock inte bild på allt






har även en till 4axlad dragare Scania T164 580 med 8 axlad Nooteboom


några av dom detta :)

Uffe D

Actrosen med maskintrailern var ett j***a fin ekipage, synd att inte modellbeteckningen stämmer bara, den borde väl heta 4868 eller nåt istället för 1840.

bm1113

:) Japp tyvärr hade man bara 1840 och 1841 att ta hytt från etc

bm1113

tänkte bara säga att arbetstråden är uppdaterad idag med ;)

groenis

det var mycket snygga modeller
tappa inte glöden utan bygg i egen takt annars så tappar man intresset
har tråkigt nog själv sett lite för många avstannade projekt
Ps om du frågar Nicko så kan han kanske hjälpa dig med firman som gör dekaler har själv tappat bort adressen då ordinarie burk gick på långsemster
man skall alltid skriva ner web adresser vilket jag inte gjorde förståss Ds
lycka till med byggandet ser gärna fler bilder

/Lennart

bm1113

Kul att höra :) ja dekaler ordnar sig problemet är att man inte hunnit klistra på på alla

ps updaterat i tråden på det andra forumet med detta

Brand i motorn på en bondes grävare en av våra fd ;)







Nico


Citat från: groenis skrivet 17 augusti 2009, 00:20:42 AMPs om du frågar Nicko så kan han kanske hjälpa dig med firman som gör dekaler har själv tappat bort adressen då ordinarie burk gick på långsemster
man skall alltid skriva ner web adresser vilket jag inte gjorde förståss Ds
lycka till med byggandet ser gärna fler bilder

Alltså, ha'ru sabbat burken igen...tss!  :-\  ;)

Vad gäller dekaler så misstänker jag att det är Hedens Skyltmakeri och HB Janna du avser?  Mycket dekaler överlag även om majoriteten inte är för bilar. Kolla dock in t.ex. 'Börje Jönsson' länkarna där det finns ruskigt fräscha lastbilsmodeller. Även länken till 'Nordic Logotype' kan nog vara värt ett försök.

Klickbar länk: Hedens Skyltmakeri
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

bm1113

OK tackar mycket intresant att se :) fans en hel del fina lastbilar där :)

Kvarne

Ursäkta följande språkbruk men
Fy h*****e vad snyggt!  :o :)
Riktigt trevliga bilder. Kul med dessa modeller. Vill själv ha sånna där, men plånboken min vill annorlunda.

Nyfiken fråga; Är de radiostyrda?
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

bm1113

Tackar :) nej de är inte radiostyrda 'r för små för att vara radiostyrda med

Nico


Citat från: bm1113 skrivet 19 augusti 2009, 07:39:14 AM
Tackar :) nej de är inte radiostyrda 'r för små för att vara radiostyrda med

Nja, just dessa är väl inte avsedda för radiostyrning, men för små är de nog inte... då det finns radiostyrt i t.ex. skala 1:87 från Wiking. Däremot gör mindre skalor att kostnaden ökar för detta då det blir både pilligare och inte lika driftsäkert.  :P  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

bm1113

Japp sant det desutom blir det väll svårt att få de att se lika verkliga ut om man nu inte lyckas ha Hydraulik till tex grävmaskins bommen 

Autotransit

Citat från: bm1113 skrivet 14 augusti 2009, 12:02:45 PM
:) Japp tyvärr hade man bara 1840 och 1841 att ta hytt från etc

En variant är ju att inte ha några dekaler alls, då kan man ju ha vilken vikt och styrka som helst utan att man behöver göra något extra med dem. Jag har sett en del bilar där de inte vill att beteckningarna ska "störa" lacken, och tar helt enkelt bort dem

/Stellan