Huvudmeny

Fina rastlokaler

Startat av RoTe, 05 januari 2009, 23:17:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

JDS

Citat från: Lulebjörnen skrivet 07 januari 2009, 02:16:31 AM
Och det är samma individer som frekventerar inrättningen ifråga som klagar på att resenärena skitar ner i bussarna. Eller?

Nja, det överlappar väl lite. Man kan tänka sig fyra kombinationer:

1. Skitar ner på personaltoaletter och klagar på att resenärer skitar ner i bussarna.
2. Skitar ner på personaltoaletter men klagar inte på att resenärer skitar ner i bussarna.
3. Skitar inte ner på personaltoaletter men klagar på att resenärer skitar ner i bussarna.
4. Skitar inte ner på personaltoaletter och klagar inte på att resenärer skitar ner i bussarna.

Typ 1: Dumskallen. Behöver växa upp. Olämplig som bussförare.
Typ 2: Slentriantypen. Bryr sig inte om någonting. Olämplig som bussförare.
Typ 3: Pedanten. Är inte helt nöjd med livet. Inte direkt olämplig som bussförare, men kan bli bitter med tiden.
Typ 4: Normal bussförare. Inte särskilt olämplig.

Simon Bertilsson

Haha! Alltid lika roligt med kategoriseringar. Då återstår ju bara att höra efter var du själv placerar dig.  ::)

Nico


Citat från: Lulebjörnen skrivet 07 januari 2009, 02:16:31 AM
Och det är samma individer som frekventerar inrättningen ifråga som klagar på att resenärena skitar ner i bussarna. Eller?

Förstår inte riktigt vad det skulle ha med saken att göra? Att det blir skitigt i pauslokaler vintertid är inte ovanligt medan min kommentar helt enkelt syftade till att påvisa att det faktiskt finns och funnits värre. Visserligen är pauslokaler en del av en bussförares vardag, men överlag är väl dock just denna urspårning nu något som inte direkt längre hör hemma under 'Busstrafik' varför jag flyttar tråden till en bättre avdelning för de som känner för att diskutera hela detta sidospår vidare.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Tommy E

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 07 januari 2009, 05:53:03 AM
Haha! Alltid lika roligt med kategoriseringar. Då återstår ju bara att höra efter var du själv placerar dig.  ::)

Ledsen, men kunde inte låta bli:
Antagligen placerar sig JDS inte i någon av dessa kategorier eftersom han (såvitt jag vet) är tunneltågsförare ;D
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

JDS

Citat från: Snacke skrivet 07 januari 2009, 09:39:04 AM
Ledsen, men kunde inte låta bli:
Antagligen placerar sig JDS inte i någon av dessa kategorier eftersom han (såvitt jag vet) är tunneltågsförare ;D

Jag är lika mycket tunneltågförare som jag är bussförare, men för kännedom tillhör jag kategori 4!  ;D

Optimal

Som rangeringspersonal så passar jag under 4a

hatar när trafikanter slänger matlådans innehåll , tuggumi, fågelfrön m.m på golvet.

samt att dom inte kan sparka av som om skorna så det slipper bli lerigt, bött, grusigt och smutsigt

Simon Bertilsson

Varför flytta runt på trådar hela tiden? Det skapar betydligt mer förvirring än vad det tillför, och nu är det andra gången samma tråd flyttas (första gången vill jag mena var befogad redan från första inlägget, så där är vi överens).
Off topic är ju dessutom den tavlan som ska ta upp allt som inte kan kopplas till bussar/busstrafik, vilket just nu gör tråden väldigt malplacerad.
Nej låt inläggen få spåra ur lite grann. En diskussion som denna är ju bara en högst naturlig följd på inlägget som startade tråden, och det stör ju inte busstrafiktavlan på något sätt.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 07 januari 2009, 12:50:08 PM
Varför flytta runt på trådar hela tiden? Det skapar betydligt mer förvirring än vad det tillför, och nu är det andra gången samma tråd flyttas (första gången vill jag mena var befogad redan från första inlägget, så där är vi överens).
Off topic är ju dessutom den tavlan som ska ta upp allt som inte kan kopplas till bussar/busstrafik, vilket just nu gör tråden väldigt malplacerad.
Nej låt inläggen få spåra ur lite grann. En diskussion som denna är ju bara en högst naturlig följd på inlägget som startade tråden, och det stör ju inte busstrafiktavlan på något sätt.

Vi får många mejl per vecka där det efterlyses lite bättre struktur i Bussnack. Det här inlägget placerades först på Bussnacks huvudsida, men flyttades till Busstrafik då det från början passade mer där. Men sedan övergick det mer och mer till att diskutera smutsiga pauslokaler i allmänhet och då passade det bättre på Ordet är fritt. Jag förstår inte varför en flyttning av en tråd skulle skapa förvirring. Det är ju just för att inte skapa förvirring som trådarna flyttas.
Jag erinrar om följande nytillkomna skrivning i våra regler: Moderatorerna är till för att övervaka att reglerna följs. Genom att du skriver inlägg i Bussnack har du accepterat att respektera moderatorernas åtgärder och du förbinder dig att följa ovanstående regler.
/Staffan, moderator
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Nico


Ett tillägg bara innan tråden återgår till diskussionsämnet.

Vi kan, om vi anser att behov föreligger, översiktligt förklara varför vi gör något. Däremot diskuterar vi normalt inte sådant på forumet. Har man synpunkter på moderatorernas göranden så ska sådant förslagsvis tas via ett pm eller e-mail alternativt att man, förutsatt att man är medlem i SvOf, kan ta upp frågan kring moderatorernas agerande och mandat på föreningsstämman.

Nico // I egenskap av moderator
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

robbes

ni kanske skulla valt en annan färg på tråden med reglerna och uppdateringen som skedde 1 januari som det är nu försvinner den bland övrigt även om den är klistrad

Staffan Sävenfjord

Citat från: robbes skrivet 07 januari 2009, 14:21:42 PM
ni kanske skulla valt en annan färg på tråden med reglerna och uppdateringen som skedde 1 januari som det är nu försvinner den bland övrigt även om den är klistrad

Det går tyvärr inte att ändra färg i rubrikerna.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

robbes

synd för det hade behövts att göra tydligare tror ej många sett att reglerna ändrats