Röstning: Vem vill du ska vinna Melodifestivalen?

Startat av Kvarne, 13 mars 2008, 08:27:09 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem lägger du din röst på i Melodifestivalen?

Charlotte Perreli - Hero
5 (12.2%)
Sibel - That Is Where I'll Go
2 (4.9%)
Rongedal - Just A Minute
1 (2.4%)
Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va?
7 (17.1%)
Christer Sjögren - I Love Europe
5 (12.2%)
Amy Diamond - Thank You
8 (19.5%)
Sanna Nielsen - Empty Room
5 (12.2%)
Nordman - I lågornas sken
4 (9.8%)
Frida feat. Headline - Upp o hoppa
2 (4.9%)
BWO - Lay Your Love On Me
2 (4.9%)

Antal personer som röstat: 36

Omröstningen har avslutats: 15 mars 2008, 08:27:09 AM

Kvarne

Välkommen!
Detta är Buss Snacks egna omröstning för vem vi skall skicka till ESC.

Personligen lägger jag min(a) röst(er) på Nordman. Deras låt sticker ut, är inte så himla schlagertypisk och därför tror jag de har en större chans än Hero exempelvis. Det är ju mer än väl bevisat att det inte duger längre med äkta schlagerlåtar.
Nordman for ESC!

Röstningen avslutas på Lördag vid 08.30-tiden. Då kommer resultatet att presenteras.  :D
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Anders Noren

Amy Diamond.

Amy Diamond är den enda riktiga artisten i startfältet. Resten utgörs av ett pop-Sveriges bottenskrap bestående av dansbandskompositörer, föredettingar, avdankade dansbandssångare och inavlade Melodifestivalprodukter. Amy Diamond och hennes låtskrivare är de enda i sammanhanget som kan representera aktuell, svensk populärmusik.

Anders

Simon Bertilsson

Citat från: Anders Noren skrivet 13 mars 2008, 10:07:17 AM
Amy Diamond.

Amy Diamond är den enda riktiga artisten i startfältet. Resten utgörs av ett pop-Sveriges bottenskrap bestående av dansbandskompositörer, föredettingar, avdankade dansbandssångare och inavlade Melodifestivalprodukter. Amy Diamond och hennes låtskrivare är de enda i sammanhanget som kan representera aktuell, svensk populärmusik.

Anders

Det ligger nog faktiskt något i det...

//Simon som röstade Perelli.

Karsten

Det slutade vara intressant i årets lall- och trallfestival när "kebabpizza och slivovica" åkte ut..

Krille

Bryr mig inte en sekund om vem som vinner...
Men Sibel är grymt söt, så hon får min röst.

/K

MGA


Kinslayer

Jag tor Kebabpizza slivovitza hade slagit i Europa....se bara på Ukrainas pajaslåt förra året som nästan tog hem hela klabbet. Men jag kommer lägga min röst på Charlotte Perelli eller Linda Bengtzing. Fast när finalen går så är jag på båten till Åland så jag missar ju allt iofs. Men jag överlever nog ändå  ;D

Möllers


76


Johan Hansson

Röstade på Charlotte Perelli för jag tror hon går hela vägen.

Linda Bengtzing har en mycket bra låt i Melodifestivalen .

Linda sjunger mycket bra och hoppas att hon egenligen vinner melodifestivalen,
Fick hennes autograf när hon uppträde på Motor Halland i Halmstad förra året.




Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

IngemarJ

Hej!

För mig finns det bara en enda kandidat till biljetten till Serbien: Linda Bengtzing. Hon verkar så härligt naturlig fast hon sedan minst tre år tillhör artisteliten i Sverige.
Dessutom har hon artistsveriges vackraste ögon.

Hälsar

Ingemar

mjtag

Hej!
Jag tippar nog Charlotte Perrelli som segrare för hon är som Carola var för två år sedan, dvs en efterlängtad Schlagercomeback, så hon har nog ganska goda vinstchanser.

Linda Bengtzing hade en bättre låt förra gången så henne ser jag inte som segrare i år men BWO kan nog ligga bra till.

Men det bästa vore om Amy Diamond vann. Skulle bli kul om en 15-åring kunde utklassa större delen av artisteliten i Sverige som både är äldre och i de flesta fall hållit på längre. Hon är ju trots sina unga år redan ett riktigt proffs.
Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram

Staffan Sävenfjord

Citat från: IngemarJ skrivet 13 mars 2008, 22:23:27 PM
Hej!

För mig finns det bara en enda kandidat till biljetten till Serbien: Linda Bengtzing. Hon verkar så härligt naturlig fast hon sedan minst tre år tillhör artisteliten i Sverige.
Dessutom har hon artistsveriges vackraste ögon.

Hälsar

Ingemar

Linda borde ju vara given för alla bussnackare. Bussägaredotter från Gullspång (Gullspångs Buss) som hon är.
Tyvärr har ju de bästa låtarna (Kebabpizzan och Suzzie Tapper) försvunnit. Vid Busstorget på TUR-mässan i går var det för övrigt stort pådrag för att Christer skulle vinna. Om han vinner får de bussbolag som under mässan bokade biljetter till Christers show på Tyrol i höst pengarna tillbaka. Så det finns kanske en och annan bussresearrangör som kommer att rösta på honom i stället för branschens eget lilla smycke.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

RoTe

Citat från: Anders Noren skrivet 13 mars 2008, 10:07:17 AM
Amy Diamond.

Amy Diamond är den enda riktiga artisten i startfältet. Resten utgörs av ett pop-Sveriges bottenskrap bestående av dansbandskompositörer, föredettingar, avdankade dansbandssångare och inavlade Melodifestivalprodukter. Amy Diamond och hennes låtskrivare är de enda i sammanhanget som kan representera aktuell, svensk populärmusik.

Anders

Håller med. Hon är sjukt duktig!