Busslinjer på Blidö

Startat av 1447_vehicles, 17 februari 2020, 20:50:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: at1981 skrivet 15 mars 2020, 20:35:34 PM
Dock tyckte jag att det var extremt dålig service att låta kunderna byta till tåg eller annan buss mot Danderyd / Sthlm! :(

Det brukar anses som rätt normalt att inte slösa med skattepengar genom att köra halvtomma bussar längsmed en fullgod trafikerad järnväg. Eller köra flera nästan tomma bussar i parallelltrafik intill varandra under lågtrafik, då man istället kan lasta om vid olika nav, så som Åkersberga, Norrtälje, Rimbo, Vallentuna, Hallstavik, och till och med Söderhall.

Det blir både dyrt och ger låg turtäthet, om man kör onödig parallelltrafik bara för att kunna erbjuda långa linjer utan omstigning.

Bussmicke

Citat från: Olle skrivet 15 mars 2020, 04:22:01 AM
635 hade väl aldrig några turer till Åkersberga när den gick till Blidö/Yxlan?

Det har jag inget minns av att de skulle gjort. Efter Solö affär var det väl rätt ner till Stockholm om jag minns rätt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Återturerna från skärgården på lördagsförmiddagarna var väl endast annonserade till Åkersberga?
Hasse L har säkerligen någon tidtabell att visa ;)/Ulf

Ola Å

Jo det stämmer nog att vi bara körde till Åkersberga ibland.

Hasse L

Minns inte hur det var på lördagarna, men fredagsturerna 18.20 (var det nog?) - (har inte tidtabeller tillgängliga nu) från Stockholm (som i början av 70-talet hade körts hem som tomturer) så småningom kom att tidtabelläggas och då endast till Åkersberga station. /Hasse

Bussmicke

Citat från: Ulf Berlin skrivet 19 mars 2020, 10:40:15 AM
Återturerna från skärgården på lördagsförmiddagarna var väl endast annonserade till Åkersberga?
Hasse L har säkerligen någon tidtabell att visa ;)/Ulf

Före eller eller 1981?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ola Å

Med tanke på att jag började köra 1989 så var det nog så in på 1990-talet också, körde ju rätt sällan men minns ju att man ibland stannade i Åkersberga, till de få resandes förtret.