Rundtur i Hälsingborg

Startat av Anders Forsberg, 11 maj 2009, 14:57:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Forsberg

I Lördags den 9 maj hade Spårvägssällskapet Ringlinien en bussres söderut till Hälsingborg. På nedvägen stannade vi även till vid Beredskapsmuseet i Djuramossa. Efter detta och med magen fylld med ärtsoppa satte vi oss i bussen...djupt andetag och begav oss till Hälsingborg. Här skulle vi göra en utfärd längs de fd. spårvägslinjer som en gång i tiden fanns. Men då måste man ju åka ståndsmässigt och vi lämnade vår blåa buss för att borda en mycket trevligare buss.

Helsingborgstrafikens Museiförenings 1½ plans buss av Scania-vabis tillverkning 1953. 8 cyl. rak motor 180 hk, samma som fanns i SJ:s rälsbussar. Vilket ljud..bara det...

Det blev en hög bilder och här kommer de.

Anders Forsberg




















Peter Öden

Hej !

Vilken underbar buss !!!

Mvh Peter Ö

Richard

Vilken läckerhet till buss, helt fantastisk.

Niklas Bygdestam

Citat från: Anders Forsberg skrivet 11 maj 2009, 14:57:11 PM




Jag upplever den här bussen som väldigt amerikansk till sitt utseende. Kan detta stämma?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Möllers

Den sog jag i Råå ner jag skulle hem ifrån ICA Maxci trodde först det var en Mercrdes Buss då har jag fel.

Wetjo

En förare här, påstår att det fanns en i Hedemora och en i Stjärnsund eller Långshyttan.
Stämmer det?

Ersa

Rejäl bilstereo och mobiltelefon dessutom. Inte illa!
Kul med interiörbilderna. :)