Eskilstuna - åter igen

Startat av Anders Forsberg, 08 maj 2009, 22:18:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Forsberg

Tja det blev ju ett hurtigt tillrop så Ulf här kommer två till från Eskilstuna.

Anders F



Garaget vid Gredbyvägen och det är dags för eftermiddagens högtrafik.



Linje 5 vid Sveaplan på väg mot Skogsängen.

Erol

Vilken skillnad av Sveaplan då mot nu.

Ulf Broman

Citat från: Anders Forsberg skrivet 08 maj 2009, 22:18:42 PM
Tja det blev ju ett hurtigt tillrop så Ulf här kommer två till från Eskilstuna.

Anders F


Tja, det är ju bara att tacka och bocka en gång till! :)

Anders Forsberg

Tack Ulf ! ;D Det kan komma fler.

JO det är bara att hålla med Sveaplan ser lite annorlunda ut. Min far bor på Intagsgatan vilken är en av gatorna som leder till denna plats, så jag har sett detta ställe även i modern tid.

Anders

Ulf Broman

Citat från: Anders Forsberg skrivet 09 maj 2009, 23:38:13 PM
Tack Ulf ! ;D Det kan komma fler.

JO det är bara att hålla med Sveaplan ser lite annorlunda ut. Min far bor på Intagsgatan vilken är en av gatorna som leder till denna plats, så jag har sett detta ställe även i modern tid.

Anders

Jo, och jag och min bror Hans bodde i ett kvarter som gränsade till Intagsplan, dvs drygt ett kvarter bort, och besökte det huset fram till 2001. Precis utanför till höger i bild låg det en kiosk på hörnet och precis utanför till vänster i bild gick jag i lekskola i 6-årsåldern.

GDG

Gulf på Sveaplan, där jobbade min numera bortgånge pappa. Han jobbade i verkstaden samt så länge E3 gick genom stan även i den då nattöppna macken. Den lilla macken smörjde bl.a Mjölkcentralens distributionsbilar samt de som pappa lite på skämt sa "Världens största Skogaholmsbilar". Vi bodde på andra sidan järnvägen på Stensborgsgatan och pappa körde dit med 2 olika bilar under den tiden han jobbade där, en 1968 och 1971 års SAAB V4. I bland åkte man med 2:an ut till Ekeby där farmor och farfar bodde strax intill Ekeby skola. Det var då bussintresset startade och kanske var grunden till att efter flytten till Leksand 1973 och en period av skogligt intresse och jobb, fastna i persontrafik branschen från 1991. Va sjutton det är ju snart 20 år.. då får det ätas tårta.