Heden i Göteborg förr och nu

Startat av Anders Forsberg, 01 maj 2009, 00:10:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Forsberg

Härom dagen hade jag ett ärende till "människoläkaren" som har ett litet hus (Läkarhuset) i Hedens närhet där man kan bli undersökt och då stannade jag till vid Heden och den bussterminal som finns där. Några bilder blev det och så tog jag fram några äldre bilder från samma ställe, risk att de varit med här förr. Den som har lite mer uppgifter om vad som finns på bilderna så är det bara att skriva.... ::)

Anders F






























Nupski

#1
Jisses vad du gillar att visa bilder på bussar man varit med och demonterat  ;D. Kålleredsbuss 37 sedermera GS 137 blev plockad på bra och ha prylar hos Ringlinien innan sista färden till Agnesberg skedde.




yngrot

Mumma vad fina bilder gillar Kålleredsbilderna särskilt på minner om min början som förare... Det var bättre förr med olika färger på bussarna ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Viking

Och det blir bättre sen, så med andra ord är det alltid värst just nu......  :-)

//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

Stefan P

Hej

Hur länge sedan är det som Kålleredsbussarna lade ner sin verksamhet?

mvh Stefan P

Staffan Sävenfjord

Citat från: Stefan P skrivet 05 maj 2009, 11:11:11 AM
Hej

Hur länge sedan är det som Kålleredsbussarna lade ner sin verksamhet?

mvh Stefan P

Gick i konkurs sommaren 1999.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)