GS linje 63

Startat av Anders Forsberg, 27 april 2009, 14:07:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Forsberg

Ytterligare en av Mats Anderssons bilder, denna gång från linje 63. För att göra det mer pedagogiskt så har jag funnit en tidtabell för linje 63.

Den 1 april 1967 omdöptes linje 43 till linje 63 och tog över sträckningen mellan Gårda och Hultams Holme.

Den 6 oktober lades 63:an ned, delvis ersattes den av linje 66.

Anders Forsberg



På bilden linje 63 vid sin ändhållplats på Hultmans Holme.




Nupski

Linje 63 idag går från Lilla Torget via Gårda till Skår. Appropå inget så där har vi en bild på bussen vi håller på att skrota bussen tillhörde väl Majorna så frågan är vad gör den på Gårdalinje.

Anders Forsberg

Ser att året 1975 inte kom med.....det var då linje 63 försvann.

Garaget i Majorna fanns nog inte, jo Klippan, när bilden togs. Gissar att linje 63 var en ren Gårdalinje.

Annars hänger jag inte med pav det Du håller pa att skrota ::) ::) :D

Anders


Nupski

Citat från: Anders Forsberg skrivet 27 april 2009, 18:53:36 PM
Ser att året 1975 inte kom med.....det var då linje 63 försvann.

Garaget i Majorna fanns nog inte, jo Klippan, när bilden togs. Gissar att linje 63 var en ren Gårdalinje.

Annars hänger jag inte med pav det Du håller pa att skrota ::) ::) :D

Anders



Bussen på bilden håller på att demonteras.

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=18652.0

Anders Forsberg

För att citera en svensk politer - Det var det djä--- det hade jag ingen aning om.  ;D ;D :o

Så långt bort i Gårdahallen har jag inte vågat mig, ska dit i morgon kväll så jag får väl kika på den.

Så nu har det klarnat och även jag fattar ;D ;D :P :-[

Anders F

Nupski

Citat från: Anders Forsberg skrivet 27 april 2009, 19:37:35 PM
För att citera en svensk politer - Det var det djä--- det hade jag ingen aning om.  ;D ;D :o

Så långt bort i Gårdahallen har jag inte vågat mig, ska dit i morgon kväll så jag får väl kika på den.

Så nu har det klarnat och även jag fattar ;D ;D :P :-[

Anders F

*Gröna golvet är ett farligt område  ;D, du kommer nog inte känna igen skapelsen.

*) Gröna golvet är bennämingen för det dieselkontaminerade området i Gårdahallen dit många spårvagnsfrälsta ej vågar sig  ;D, uttrycket dieselkontaminerade kommer från den tekniske chefen.

Anders Forsberg

Jag vågade mig till det "gröna" golvet och här är resterna av buss 29...som finns på Mats bild

Anders F