Gamla goda Göteborg

Startat av Anders Forsberg, 27 april 2009, 14:03:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Forsberg

Några av oss som är med i Spårvägssällskapet Ringlinien känner till Mats Andersson. Han har låtit mig lägga ut en del av hans bilder på Spårvägssällskapets forum, men även nu tyckre jag det är dags för några av hans bilder här på Bussnack.

Håll till god, det kan komma mer...

Anders Forsberg



B35 nr 296 på linje 196 lämnar Marklandsgatan för en tur mot Högsbo Industriområde. I juni 1974 ersattes linjen av linje 96 mellan Frölunda Torg och Marklandsgatan. B35 nr 270-319 levererades 1956-57 med chassi från Volvo och kaross från Hägglund & Söner.



En massa bussfronter vid Vågmästareplatsen.



Linjerna 34 och 58 vid Drottningtorget.



Scania-Vabis CR76 på linje 85 i Masthugget.

yngrot

Trevligt hoppas du har fler fina att visa..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Citat från: Anders Forsberg skrivet 27 april 2009, 14:03:51 PM
Några av oss som är med i Spårvägssällskapet Ringlinien känner till Mats Andersson. Han har låtit mig lägga ut en del av hans bilder på Spårvägssällskapets forum, men även nu tyckre jag det är dags för några av hans bilder här på Bussnack.

Ja, det är dags. Att yngre förmågor hjälper äldre förmågor att sprida sina gamla bilder är enbart positivt. Gärna med bildtexter där forondsindivid, fotoplats, datum och fotografamn är utskrivna. Det finns nog en hel del kul i negativlådorna där ute i landet som skulle vara kul att se på forum likt detta. :)

Nupski

Porrbilder ju, grymt  ;D. Bussen på bild nummer ett har ett B655 chassie dessa blev väl ombyggda till högertrafik? Bild två sett från bussen närmast Scania CR76, Volvo B59 Säffle med Wilson, Volvo B58 Hägglunds ledbuss, Volvo B59 Säffle med Wilson och Scania CR 76. Bild 3 Volvo B59 Säffle ZF automat, Volvo B58 (Hägglunds) Wiima ledbuss.

Anders Forsberg

Nu ska vi inte överdriva  ;D det där med ålder ::) ::) Mats är bara fem år äldre än mig och vi är knappt 50+  :P

Skämt å sido kul med gamla bilder.

Anders

Ersa

Citat från: Anders Forsberg skrivet 27 april 2009, 18:55:16 PM
Nu ska vi inte överdriva  ;D det där med ålder ::) ::) Mats är bara fem år äldre än mig och vi är knappt 50+  :P

Oj, rena ungdomarna! 8)

Mr G

Heter det inte goa Göteborg?  ???

Eller Juttleborg kanske - Gammla Goa Juttleborg
吉先生

Niklas Bygdestam

Citat från: Anders Forsberg skrivet 27 april 2009, 14:03:51 PM



En massa bussfronter vid Vågmästareplatsen.


Den här bilden fäster jag mig vid lite extra. Trevligt med lite Scania CR 76, och så är det en Hägglunds också i mitten :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Anders Forsberg

Öh..Du vet Mr G..sörmlänning i förskingringen bara vart här 30 år jag har inte fått ordning på språket..klart det ska vara goa....

Anders ;D ;D ;D