Malmö linje 30

Startat av Anders Forsberg, 25 augusti 2008, 12:09:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Forsberg

Det blev ju tacksamt emottaget det jag gjorde på Malmös linje 41 vi kan ta lite av linje 30 då. Tidtabellen är från 14 oktober 1978 och tågtidtabellerna från 1976.

En fråga höll passagerarna verkligen kollen över alla dessa bokstäver som brukades för de olika linjegrenarna. Verkar smart på ett sätt men.....???



En färgbild från Värmhemstorget med en del Scania CR bussar, däribland en på linje 30.



Linje 30 utanför Centralstationen.





Anders Forsberg


Walter

Klart man fick kolla bokstaven om man bodde efter punkten där bussarna antingen skilde i körväg eller inte gick hela vägen. Själv bodde jag i Bunkeflostrand, så ditt inlägg om linje 41 passade mig, och visst att ta 41A var ju inte att tänka på. Den gick ju bara till Limhamn.

Just det, tack för bilderna!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

yngrot

Men hur ofta är det inte som folk bara går på utan att titta och sen fråga om den går till Göteborg fast skylten säger "ej i trafik"  många "orkar" inte läsa själva utan tar för givet att bussen de går på kör dit dom ska... 
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Rickardo

Mycket trevligt!  ;D
Numera finns inte många bokstäver kvar i Stadstrafiken i Malmö vilket kanske är bra.
/Rickardo