Stockholm linje 54 1979

Startat av Anders Forsberg, 22 augusti 2008, 13:10:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Forsberg

Jag tar en tidtabell för linje 54 från 27 augusti 1979 och en bild från Karlaplan samma år.

Anders Forsberg




Mikael T Nilsson

Tack för de trevliga dokumentationerna över linjer och bussar!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Peter Rost

Intressant.

Anders, har  du  möjligtvis  någon  tidtabell  på  linje  48, från  1970-80, tal?

/Peter

M224

Jag anser fortfarande att den gamla typen av tidtabell är mer lättläst.

yngrot

Citat från: M224 skrivet 22 augusti 2008, 20:16:56 PM
Jag anser fortfarande att den gamla typen av tidtabell är mer lättläst.


Ja du ser det var bättre förr ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

christian berg

Mycket trevligt! Bussen verkar vara H32 4149 (CBP 709) som ska finnas kvar enligt CBR. Den dsikuterades här på forumet och skulle ägas av någon på Värmdö, tror aldrig att det utreddes om den verkligen fanns kvar "på riktigt".

Christian B

Kristofer

Citat från: M224 skrivet 22 augusti 2008, 20:16:56 PM
Jag anser fortfarande att den gamla typen av tidtabell är mer lättläst.
Jag håller med dig till viss del, men skulle man exempelvis åka från Hornstull mot Skanstull hade man inte mycket nytta av avgångstiderna från Radiohuset. Visst, det fanns ungefärliga körtider angivna (de fanns normalt på förstasidan tillsammans med linjekartan) men de var ofta av typen "c:a 17-28 minuter"...
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Peter Rost

#7
Citat från: christian berg skrivet 25 augusti 2008, 09:20:22 AM
Mycket trevligt! Bussen verkar vara H32 4149 (CBP 709) som ska finnas kvar enligt CBR. Den dsikuterades här på forumet och skulle ägas av någon på Värmdö, tror aldrig att det utreddes om den verkligen fanns kvar "på riktigt".

Christian B

Kanske  någon  som  vet  något  om  bussens  skick, och  var  den  befinner  sig.  Såg  den  vid  Slussen (Sjöbergsplan)  hösten  1984, vore  intressant  att  få  veta  lite, om  det   finns  möjlighet  att  rent  av  köpa  den. ;)

/Peter

Peter Rost

Citat från: christian berg skrivet 25 augusti 2008, 09:20:22 AM
Mycket trevligt! Bussen verkar vara H32 4149 (CBP 709) som ska finnas kvar enligt CBR. Den dsikuterades här på forumet och skulle ägas av någon på Värmdö, tror aldrig att det utreddes om den verkligen fanns kvar "på riktigt".

Christian B

Har  forskat  lite  och  med  hjälp  av  Björn F, och  kan  nu  bekräfta  att  den  Inte  finns  kvar. Hade  en  liten  förhoppning  om  att  den  kanske  fanns  undanställd, i  någon  lada, men  tyvärr  är  den  skrotad  efter  motorhaveri.

/Peter