Midsommar 1984

Startat av Anders Forsberg, 30 april 2008, 20:19:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Forsberg

Midsommaren 1984 var jag i Örebro, det regnade och regnade samt ibland så regnade det.... :-\

Men det blev några bilder

;D ha nu en trevlig Valborg och tänk på att det finns en dag i morgon åsså.... :-[

Anders



Örebro hade ett dagnät och ett lågtrafiksnät. Under sommartid kördes lågtrafikslinjenätet under hela trafiktiden. Samtrafik var det vid Järntorget som syns på bilden.



Järntorget



En lite suddig bild från Regionsjukhuset med en Volvo/Säffle






HJP

Citat från: Anders Forsberg skrivet 30 april 2008, 20:19:44 PM
Midsommaren 1984 var jag i Örebro, det regnade och regnade samt ibland så regnade det.... :-\

Men det blev några bilder

;D ha nu en trevlig Valborg och tänk på att det finns en dag i morgon åsså.... :-[

Anders

****
Oj, 112:or i massor  :D
Örebro, och Västerås, hade mycket snygga 112:or, enligt min mening. Tackar&Bockar!

Vad gör det om det regnar, när det blir så snygga bilder  ;)

HJP

Ersa

Citat från: Anders Forsberg skrivet 30 april 2008, 20:19:44 PM


Vad betyder bokstaven "C" till höger i skylten? En lågtrafiksmärkning?

Anders Forsberg

Nej det är ett Ö som i Örebro

Anders

Christer K

Nya linjer ersatte kvälls och söndagstrafiken detta infördes sommaren 1982 och under 1984 på våren så flyttades samtrafiken till Järntorget. Där huserar man ännu idag. Att samtrafiken flyttade till Järntorget är att personalrummen flyttades från Drottningatan 9 till Järntorgsgatan 5 och nu finns dessa i hörnhuset vid Olaigatan/Storgatan.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.