Linje 3E S:t Eriksplan

Startat av Bussmicke, 19 november 2022, 21:30:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Mycket trevligt! 6401 tillhörde väl Eriksberg/Botkyrka vid fototillfället?

//Peter


Bussmicke

Södertörn vilket då borde vara Handen och ev något mer.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E

Var inte den i Ribbygaraget till det stängdes? (efter att den flyttats ner från Åkerby (Täby) eller Norrtälje m omnejd)

Körde den mkt på -80 talet

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Ribbydepån stängdes 1993 om jag minns rätt.

Niclas Wennerlid

Jag diskuterade nyligen Ribbygaraget med en gammal kollega, svaret är att Ribby stängdes ned 1998 och Håga öppnades när SL Buss vann anbudet Handen.

// Niclas

Per E

Enligt mina anteckningar flyttades 6401 från Täby till Ribby 1997. Sedan stängdes uppenbart Ribby och då flyttades den till Södertörn som väl får anses vara Handen såsom angetts ovan. 1999 flyttades den till Ösmo och två år senare (2001) gick den över till utbildningen. Den flyttades över till Botkyrka under 2001 för att året därpå åter bli utbildningsbuss (kanske var den det i Botkyrka, vet ej). 2003 utrangerades den.

Ola Å

Det var en stor avstängning på tunnelbanan den helgen, massor av bussar från hela landet snurrade runt på gatorna i Stockholm, jag var vid Slussen som något slags inkastare, avvinkare för bussarna.
Det blåste verkligen snålblåst de dagarna, frös nästan tårna av mig.