Bildblandning från före, under och efter semestern (14 bilder).

Startat av Kristian, 17 september 2022, 19:05:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

En trevlig sak med att köra godståg är att man hamnar lite varstans i landet. :) Några bilder från de senaste månaderna:

Var temporär dalmas över sommaren, det var skoj!
Keolis 6677, Knutpunkten i Falun.

Keolis 6680, Borlänge station.

Nobina 3261, Karlstad.

Så blev det semester! Kort fotorunda i Nacka, här stannar Keolis 6023 vid Finntorp.

På väg till Åre passerade vi Bollnäs, där Transdev 346 kom farande.

Danielssons... jag vet inte, tyckte att namnet verkade vara "Minna" eller något liknande när jag zoomade in bilden. Strunt samma, platsen är i.a.f. Undersåker.

Tillbaka på jobbet. Under tjänsteärende i Malmö fastnade Nobina 4417 på bild vid Centralen.

I början av september slutade jag i Hallsberg med efterföljande fyradagarsledighet, tog således en sväng till Öland.
Har aldrig fotat något på linje 107 och det känns lite som att denna linje snart läggs ned, bäst att passa på. Bergkvarabuss 1450 passerar Egby (uttalas f.ö. "Ejby").

I Löttorp kom Bergkvarabuss 1536 som just avgått mot Byxelkrok.

Bergkvarabuss 1566, Lundegård.

Lämnade Öland i skitväder, men ville trots vädret få en bild på f.d. Kalmar stadslinje 404 som numera har fått det återanvändna linjenumret 106. En gång i tiden hette linjen 104, men det numret är upptaget av linjen Glömminge-Färjestaden-Skogsby. "Gamla" 106:an gick Kalmar-Byxelkrok-Nabbelund när det begav sig.
Bergkvarabuss 1460 vid Möllstorp.

Flexbuss NBJ21N vid avtagsvägen till Möckhult utanför Oskarshamn.

Jobb igen med dagöverliggning i Sandviken. Transdev 704...

...och 715 avgår från Sandvikens station.

DEB

Mycket trevliga bilder, tack för dem! Jag tänkte också komma med ett litet semesterreportage, men du var snabbare än jag på att färdigställa bildsvepet...
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Kristian

Tack själv! Hehe, lustigt sammanträffande, ska bli trevligt att se. :)