Nobinor från Finland till Sverige

Startat av repesorsa, 02 september 2022, 19:39:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

repesorsa

Jag läste i ett kollektivtrafikforum i Finland att åtminstone 3 st Nobina Finlands Scania Citywide LE Suburban har målats SL-röda och är på väg till Sverige.

Robert

Bussmicke

Intressant,

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

homer

Låter lite märkligt då Nobina nyss har förlorat Norrtälje och massor av Boggibussar är lediga, var kan dessa isåfall tänkas hamna?

Walter

Beror ju på vilken årsmodell de är. Många fd Norrtälje är väl för gamla för omplacering.  De från Finland är gissningsvis nyare
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa

Det finns inga lediga boggivagnar från Norrtälje, då alla tillräckligt nya sedan länge fått sina nya placeringsorter tilldelade och fastställda. Många försvann till sina nya orter redan innan avtalet var avslutat.

repesorsa

De tre ska vara från 2019, och dessutom ska 3 st från 2017 ha åkt till Sverige ;) alla boggivagnar.  Nobina Finland har ju köpt in en massa BYD led- och boggibussar till Åbo och Helsingfors.

Buzzlover

Busland har iallafall lackerat om dom, igår lades det upp på deras Instagram "stories" (bilder/filmer som endast stannar uppe i 24 timmar) när dom står omlackerade, två skyltade "Ej i trafik" och en som den finska motsvarigheten, vit LED-skyltning hade dom på den bilden iallafall.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Bussmicke

Citat från: repesorsa skrivet 03 september 2022, 14:24:38 PM
De tre ska vara från 2019, och dessutom ska 3 st från 2017 ha åkt till Sverige ;) alla boggivagnar.  Nobina Finland har ju köpt in en massa BYD led- och boggibussar till Åbo och Helsingfors.
Jo jag var i Hertonäs igår och det var bara BYD linjerna där.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Kan man spekulera i att de ska till Södertälje och at 6900/01 försvinner åtminstone?

DEB

Ja, och frågan är hur länge till gammeldanskarna i Södertörn ska få rulla. Eller de fåtal B9s som fortfarande rullar där.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Peter Rost

#10
Hur stort antal B9:or, och B12 i 31xx serien finns kvar på Södertörn?

//Peter

Kvarne

Hmmm, Kallhäll har slopat 3158 och de övriga 31xx ligger illa till, kanske på väg dit?
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Walter

Tror mer på Södertälje och det nya konceptet där.

Är ju inte samma typ av bussar som 31- danskarna men visst, rockader kan ske där något område får dessa bussar gen Finland och sedan ger andra busar till områden som ska slopa äldre.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Vilket koncept?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

DEB

Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/