Vid Tekniska högskolan 23/2 - fem SL-bilder

Startat av Hasse L, 24 februari 2022, 14:10:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L



COF 535 - Nobina 7394. Ersätter dubbeldäckare. Ovanlig skyltning.


ELB 002 - Keolis (Tomtebodagaraget) 4036 - från blå till röd lack helt nyligen.


EKY 418 - Keolis (Frihamnsgaraget) 4045 - röd på blåbusslinje.


CUB 607 - Arriva 8513 - ersätter blå buss. Annars sällan rött på 670.


XAH 888 - Nobina 7311. Det var denna jag väntade på medan alla bonusmöjligheter dök upp sig.
Norrtäljes Scalor är väl 7307-7312?

Bussmicke

Då är väl 4037 också röd?

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Jag har bestämt att det blir en tur till Överenhörna kyrka och Lill-Ahl i sommar. Blev nyfiken på var vi "skickat folk" i vinter  ;D

Peter Rost

Finns det någon "framtid" i SL-trafiken i andra depåer för några av de bussarna som nu trafikerar Norrtälje efter 22/8?

//Peter

Ersa

De blå 739x-ledvagnarna ska tydligen få rulla vidare i ytterligare fem år för en annan Nobinadepå i länet. Gissningsvis som röda.

Walter

Finns väl kvar Volvo och Scania bussar i 79- och 32- och 37 eller 38 serien som säkert kan nyttjas av andra Nobina depåer som kör SL trafik eller även i andra delar av landet.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Fredrik Gelin

Om de skall fortsätta rulla i SL-området antar jag att man behöver installera en tredje dörr med tillhörande jobb.
Det är naturligtvis fullt möjligt att göra, men inte helt okomplicerat att få att fungera är min erfarenhet.
Däremot kan de förmodligen användas på andra platser som inte kräver en tredje dörr.
Hur det blir lär vi väl bli varse till hösten...

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Lars-Håkan_E

I Södertälje och Södertörnsavtalen har man kört med dörrställning 1-1-0 också

Fredrik Gelin

Men även där är det väl begränsat till vissa linjer?

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Peter Rost

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 25 februari 2022, 18:17:34 PM
I Södertälje och Södertörn har man kört med dörrställning 1-1-0 också

Vet inte hur det ser ut i Södertörn men i Södertäljedepån är det cirka tre/fyra bussar med dörrställning 1-1-0.

Ersa

Kom på att Scalorna i Norrtälje och Uppsala är av 2011 års modell, och har alla tre dörrar, så dessa kan ju också ha fem år kvar i SL-trafik på i princip alla slags SL-depåer Nobina har kvar efter 2022.

Hasse L

Svar till Bussmicke:
Antar att 4037 också har blivit röd. Återkommer med en bekräftelse när jag har fått syn på den. /Hasse

admin

De inlägg som handlade om skyltning, omstigning etc. i nordöstra Storstockholm var OT och har därför fått en egen tråd som återfinns här.



// Admin

Bussmicke

Räknar med att besöka Stockholm om typ 2 veckor så kul att ha lite att fota.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Hasse L