Anpassad trafik till följd av Corona (SL)

Startat av F.Å, 19 mars 2020, 15:25:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

Nu verkar det som att M-F trafik körs i a f.../Ulf
(SL/TF har ju alltid haft problem med att kunna kommunicera med sina res om vad som gäller...
Det var ju t ex förvånansvärt att det inte rullade en undertext på de digitala skyltarna att det var"i princip"
lördagstrafik som gällde förra veckan :P)

homer

SL gick aldrig ut med att de skulle vara Lördagstrafik  det var bussförare som gjorde det, utåt säger ju SL nu att det är full trafik som gäller men i verkligheten är de Klämdagstrafik, dock ska jag inte säga säkert  att de gäller i hela länet

Buzzlover

#77
Efter den 23:e mars skulle det vara lördagstrafik enligt händelse på sl.se nu är den dock borttagen.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.




Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Micke A

Tydligen kommer man ställa in arbetet med Roslagsbanan mellan Täby kyrkby - Kårsta, är väl för att slippa ersättningsbuss som kan bli överfulla

Ulf Berlin

Citat från: homer skrivet 02 april 2020, 15:13:40 PM
SL gick aldrig ut med att de skulle vara Lördagstrafik  det var bussförare som gjorde det, utåt säger ju SL nu att det är full trafik som gäller men i verkligheten är de Klämdagstrafik, dock ska jag inte säga säkert  att de gäller i hela länet
I så fall skulle det ha varit ännu viktigare att låta detta rulla på skyltarna.../Ulf
(Man kan ju gott säga att detta var fallet förra veckan,dock...)

Ulf Berlin

Citat från: Micke A skrivet 02 april 2020, 15:46:32 PM
Tydligen kommer man ställa in arbetet med Roslagsbanan mellan Täby kyrkby - Kårsta, är väl för att slippa ersättningsbuss som kan bli överfulla
...eller att det kan bli brist på chaufförer till dessa bussar.../Ulf

Ersa

#81
Knappast förar- eller fordonsbrist. Det finns gott om beställningstrafikföretag som har både bussar och förare som gladeligen skulle köra denna trafik. Dvs precis som ersättningstrafiken sköttes för bara något decennium sedan.

Sputnik

Kan någon av Handen-chaufförerna tala om hur busstrafiken går i Handen i morgon? Om jag söker i reseplaneraren så verkar det inte vara ordinarie må-fr trafik. Snarare lördagstrafik fortfarande?