SL:s trafikförändringar i december?

Startat av P.Ek, 18 oktober 2013, 22:12:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

rengmark

Citat från: krister.ekberg skrivet 15 november 2013, 18:59:11 PM
När det gäller 110 och 112 så väntar man till hela banan är öppen däremot så har man dras de extraturer som bara har gått till och från Ulvsunda i Morgonrusningen in! (Voltavägen - Alvik och Alvik till Smältvägen)
Obegripligt att man inte skippar skaftkörningen till Johannesfred! 112an tar upp till 24 minuter på morgonen från Johannesfred till Alvik medan tvärbanan tar några enstaka minuter. Det är många färre i bussarna nu.

Delfinen76

Jag hållermed dig där. Varför ska man ner till Johannesfred med bussen när dom har fått Tvärbanan! Det är inte många som välger bussen häller! Dom. Flesta tar Tvärbanan.
Skickat från:

Krister Ekberg
Krukmakargatan 35C
11851 Stockholm

Mobil:
076-854 35 41

E-post
krister.ekberg@telia.com

Ersa

Som debatterats i andra trådar kan det nog vara så att SL inte vill dra in för många bussar och avgångar på en gång, utan man låter linjenätet minska sakta de närmsta åren, fram till att Tvärbanan fått upp rutinerna och alla resenärer hittat den.

Delfinen76

Nu Finns Söderort och Huddinge/Botkyrka/Salems tidtabeller med
Skickat från:

Krister Ekberg
Krukmakargatan 35C
11851 Stockholm

Mobil:
076-854 35 41

E-post
krister.ekberg@telia.com

Joakim Wahlberg

#49
Citat från: krister.ekberg skrivet 18 november 2013, 18:18:08 PM
Nu Finns Söderort och Huddinge/Botkyrka/Salems tidtabeller med
Och Södertälje.

Och i Södertälje har, vad jag kan se ännu, inga större ändringar skett. Står fortf. fel i 787's tidtabell sen två år. Och 1 min mindre körtid enl tidtabellen mellen Södertälje C och Köpmangatan (annars samma tid därefter...) och att någon buss som vänt i Lill-Ahl fortsätter ut till Överenhörna istället, och man har nu helt övergått från halvtimmes till timmestrafik mellan 9 och 13 från Enhörna, ingen större skillnad, gick ändå oftast tomma är min bild efter att ha åkt linjen i 6 år.

Man har även lagt in texten "Linje 787 och 787X:s tidtabell är anpassad till pendeltåg till/från
Stockholm vid Södertälje centrum" på linjerna som har anpassning, men med rätt linjenummer för varje linje.

Sen hittar jag inga större förändringar... fortf. inge bra samtrafik på vissa linjer tidigt på morgonen.
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Delfinen76

Skickat från:

Krister Ekberg
Krukmakargatan 35C
11851 Stockholm

Mobil:
076-854 35 41

E-post
krister.ekberg@telia.com

Delfinen76

Det värkar som linje 165 får 10 minuterstrafik på Lördagar mellan Farsta Centrum och Högdalen
Skickat från:

Krister Ekberg
Krukmakargatan 35C
11851 Stockholm

Mobil:
076-854 35 41

E-post
krister.ekberg@telia.com

igel

Då verkar det som om alla tidtabeller utom för linje 21 och 80 har kommit.

Delfinen76

Skickat från:

Krister Ekberg
Krukmakargatan 35C
11851 Stockholm

Mobil:
076-854 35 41

E-post
krister.ekberg@telia.com

igel

Citat från: krister.ekberg skrivet 19 november 2013, 16:40:06 PM
och linje 22 (Tvärbanan!
Delvis.
22 Alvik-Sickla udde finns Hösttidtabellen har giltighetstid till 26 januari 2014
däremot finns ingen tidtabell ännu för
22 Alvik-Solna C.

Delfinen76

Jag kan också se att de turer på söndagar på Tunnelbanans Röda linje som som har vänt i Liljeholmen från Mörby Centrum förlängs till Axelsberg!
Skickat från:

Krister Ekberg
Krukmakargatan 35C
11851 Stockholm

Mobil:
076-854 35 41

E-post
krister.ekberg@telia.com

rengmark

Så här lite förändringar har jag inte varit med om tidigare när det blir ny helårstidtabell. Man börjar undra om trafikplaneringen har dragits in.

P.Ek

Citat från: krister.ekberg skrivet 18 november 2013, 18:38:52 PM
Det värkar som linje 165 får 10 minuterstrafik på Lördagar mellan Farsta Centrum och Högdalen

Den utökningen skedde redan för 1-2 år sedan har jag för mig.

virtual1

Citat från: rengmark skrivet 21 november 2013, 18:32:06 PM
Så här lite förändringar har jag inte varit med om tidigare när det blir ny helårstidtabell. Man börjar undra om trafikplaneringen har dragits in.

Väntar fortfarande på det årtusende då man ser över huddingelinjerna och gör lite större förändringar. Linjrsträckningar och linjer har med små förändringar vart konstanta i runt 20 år och det är långt ifrån optimalt, tro mig...

Lars-Håkan_E

Citat från: virtual1 skrivet 21 november 2013, 22:19:27 PM
Väntar fortfarande på det årtusende då man ser över huddingelinjerna och gör lite större förändringar. Linjrsträckningar och linjer har med små förändringar vart konstanta i runt 20 år och det är långt ifrån optimalt, tro mig...

Jag antar att SLL i samråd med kommunerna fortfarande har olika budgetprojekt man jobbar med + att operatörerna givetvis har egna projekt som man driver med olika intensitet