Nu börjar det närma sig... [SL Access]

Startat av Carl Eric, 20 januari 2012, 14:03:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

J0han

Citat från: Ersa skrivet 19 maj 2012, 01:41:25 AM
Fungera rent tekniskt: Ja
Tillåtet betalmedel: Nej

Man kan både i teorin och praktiken att kunna betala med 6 st kuponger med reskassan (vilket kräver assistans av föraren). Men en sådan betalning är i denna stund ännu inte godkänd av SL & UL, och kommer därmed att leder till en kontrollavgift på 1200 kr vid biljettkontroll. Detta enligt utbildarna i Norrtälje, som varit noga med att ställa olika frågor om 677:an till SL.

De är ju som att skjuta sig själva i foten, 6kuponger med förköpsremsa OK med 6kuponger med reskassa som är det "nya istället för remsa" är INTE ok

J0han

Kontaktade SL och som svarade att reskassan är ett godkänt betalmedel längs hela 677ans linjesträckning!

Ersa

Citat från: Johan Ek skrivet 20 maj 2012, 16:27:35 PM
Kontaktade SL och som svarade att reskassan är ett godkänt betalmedel längs hela 677ans linjesträckning!

Det tror jag på först när jag ser det i skriftlig text i ett utskick från SL, samt när det står klart och tydligt i förarnas taxehandbok. Tills dess måste ju förarkåren i trafikområdet helt och hållet lita på utbildarna som klart och tydligt fått raka motsatsen i besked från SL.
Vidare har ju SL centralt själva aldrig varit speciellt duktiga på just 677:an. Inte många i kundtjänsten vet om hur många kuponger som går åt mellan Uppsala-Åby eller Uppsala-Rimbo. Inte sällan får man svaret "Nej, vi kör inga linjer till Uppsala", när man ringer och provar deras kunskaper.


yngrot

Bra att kortet kostar 20spänn . Är ju enda sättet att slippa alla dessa som ska nya kort varje gång de laddar..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

the0fiskis

tycker det verkar som det kommer funka bra.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2xlE_1a4lyk

just med varningen är smart, ang utanför standrad resan så trycker man hur många zoner man åker eller till vilken? edit: glömde att zonerna var a,b,c inte 1,2,3 så min fråga var lite dum  :-X