Spekulationer om vilka bussar Nobina köper till Uppland

Startat av Robert T, 11 oktober 2011, 18:19:59 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

ch buss

Citat från: Jacob skrivet 27 februari 2012, 01:22:27 AM
Som jag sade förut tycker jag att kåpan ska sitta fram. Vad tycker ni? snabbt gjord i paint (som vanligt...)



//Jacob

Mycket bättre ser ut.

// Ch buss

Johan B

Visst var det snyggare med gastankarna fram. Känns lite oroväckande med all vikt bak. Undrar hur dessa kommer att kännas i framvagnen?

bisquit

Komfortbussarna blir nog säkert Setra.. Multiclass.. Boggi och Rullstolslyft..  8) Sen blandat Scania, Volvo.

Robert T

Citat från: bisquit skrivet 27 februari 2012, 21:33:48 PM
Komfortbussarna blir nog säkert Setra.. Multiclass.. Boggi och Rullstolslyft..

Nej så kul ska vi inte ha det.

Niclas Rosenius

Citat från: bisquit skrivet 27 februari 2012, 21:33:48 PM
Komfortbussarna blir nog säkert Setra.. Multiclass.. Boggi och Rullstolslyft..  8) Sen blandat Scania, Volvo.

   Nepp, det blir inte Setra... det blir....

   //Niclas

Lars

Här hittade jag Nobina Access av en slump när jag letade efter en annan sak.
Här ser man Nobinas artikel om dubbeldäckarna på sidan 2 och på sid 3 dessutom en presentation av Nobinas nya klädsel som introduceras i Uppland, den har inslag av "Nobinagrönt"
http://www.e-pages.dk/nobina/11/3

homer

Citat från: Lars skrivet 01 mars 2012, 20:44:11 PM
Här hittade jag Nobina Access av en slump när jag letade efter en annan sak.
Här ser man Nobinas artikel om dubbeldäckarna på sidan 2 och på sid 3 dessutom en presentation av Nobinas nya klädsel som introduceras i Uppland, den har inslag av "Nobinagrönt"
http://www.e-pages.dk/nobina/11/3

skönt att dem skrotar den hemska blåa klädseln som har dålig kvallite och ser skitig ut efter bara några månader

LS_SWE

Någon skrev att UL ville ha dubbel deckare på 811 men att viadukten vid statshuset, men kan inte dessa bussar gå på dispans via s:t persgatan och storgatan till vaksalagatan ?

Jacob

Citat från: LS_SWE skrivet 01 maj 2012, 22:19:41 PM
Någon skrev att UL ville ha dubbel deckare på 811 men att viadukten vid statshuset, men kan inte dessa bussar gå på dispans via s:t persgatan och storgatan till vaksalagatan ?


Men då räcker väl inte 12 dubbeldäckare om man ska trafikera både 773/774 Uppsala <-> Västerås och 811 Uppsala <-> Öregrund..

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Stinsen

Citat från: LS_SWE skrivet 01 maj 2012, 22:19:41 PM
Någon skrev att UL ville ha dubbel deckare på 811 men att viadukten vid statshuset, men kan inte dessa bussar gå på dispans via s:t persgatan och storgatan till vaksalagatan ?


Nej, det där är ingen bra väg, dels är Storgatan rätt trång, S:t Persgatan inte öppen för fordonstrafik över järnvägen och korsningarna Storgtan/S:t Persgatan och S:t Persgatan/Kungsgatan knappast optimal för busstrafik.

Bättre i så fall att köra Vaksalagatan - Väderkvarnsgatan - S:t Olofsgatan - Kungsgatan - Resecentrum. Eller Vaksalagatan - Väderkvarnsgatan - Strandbodgatan - Kungsgatan - Resecentrum.

MartinMartin

När det pratades om det där så var väl meningen att man skulle köra på andra sidan av Resecentrum (vänster före bron)
och fortsätta ut mot industriområdet om jag fattade saken rätt.

Jacob

Citat från: Stinsen skrivet 03 maj 2012, 00:59:20 AM
Nej, det där är ingen bra väg, dels är Storgatan rätt trång, S:t Persgatan inte öppen för fordonstrafik över järnvägen och korsningarna Storgtan/S:t Persgatan och S:t Persgatan/Kungsgatan knappast optimal för busstrafik.

Bättre i så fall att köra Vaksalagatan - Väderkvarnsgatan - S:t Olofsgatan - Kungsgatan - Resecentrum. Eller Vaksalagatan - Väderkvarnsgatan - Strandbodgatan - Kungsgatan - Resecentrum.

Ditt första förslag är bra. Ditt andra är mindre bra eftersom dubbeldäckarna är 4,20 och viadukten på strandbodgatan är 3,90.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Stinsen

Citat från: Jacob skrivet 03 maj 2012, 03:04:08 AM
Ditt andra är mindre bra eftersom dubbeldäckarna är 4,20 och viadukten på strandbodgatan är 3,90.

//Jacob

Det är bara ett problem första gången för varje fordonsindivid... 

Skämt å sido så tänkte jag inte på att även dem ombyggda broarna inte når upp till full fri höjd...  :)