Tilldelningsbeslut SL - H/B/S och N/V (Keolis Sverige är vinnare)

Startat av homer, 01 november 2010, 23:30:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Citat från: Ersa skrivet 05 november 2010, 16:36:25 PM
Tänk på att Linjebuss/Connex/Veolia haft SL-trafiken i stora Råsta samt Kallhäll i en herrans massa år.
Är Nacka/Värmdö verkligen större än Råsta och Kallhäll?

Det jag menar är ju att de inte har någon trafik i Sthlm i dagsläget, men det kanske inte är något hinder?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Blocks_22

Citat från: Fredde_J skrivet 05 november 2010, 15:05:18 PM
Jo fast hörsägnen har även sagt att DB är intresserade, men man kanske inte lägger bud under Arriva... Fast vi får se, på måndag ska beskedet komma om vem som tar hem de olika områdena...



Jag tror absolut inte att Arriva har lagt lägst bud på något av områdena. Jag tror mig också veta att man definitivt inte dragit sig ur, är det så att de inte längre är med i leken är de för att de är utgallrade redan tidigt (isf för att man har lagt sig för högt).

homer

Citat från: calken skrivet 05 november 2010, 16:44:04 PM
Det jag menar är ju att de inte har någon trafik i Sthlm i dagsläget, men det kanske inte är något hinder?

just därför är dem nog sugna på att komma tillbaka, när de dessutom rör sig om Sveriges största avtalsområden ligger de dessutom mycket prestige i de...

Fredde

Citat från: Blocks_22 skrivet 05 november 2010, 17:01:53 PM
Jag tror absolut inte att Arriva har lagt lägst bud på något av områdena. Jag tror mig också veta att man definitivt inte dragit sig ur, är det så att de inte längre är med i leken är de för att de är utgallrade redan tidigt (isf för att man har lagt sig för högt).

Vad har jag nämt något om Arrivas bud?


Blocks_22

Citat från: Fredde_J skrivet 05 november 2010, 19:01:19 PM
Vad har jag nämt något om Arrivas bud?



Tja, du har väl nämnt Arrivas bud lika lite som jag har anklagat dig för att göra just detta.

Jag lade in min egen kommentar till Arrivas bud under ett citat av ett av dina inlägg, beklagar om detta rörde ihop saker för dig.

Fredde

Citat från: Blocks_22 skrivet 05 november 2010, 19:15:28 PM
Tja, du har väl nämnt Arrivas bud lika lite som jag har anklagat dig för att göra just detta.

Jag lade in min egen kommentar till Arrivas bud under ett citat av ett av dina inlägg, beklagar om detta rörde ihop saker för dig.

Ja man ska nog bara citera det man tänker kommentera... 8)


Leo

Citat från: Stefan P skrivet 05 november 2010, 14:25:44 PM
Hej


Nobina har ju erfarenhet av Botkyrka, Värmdö, Nacka?


Vet inte men

Busslink har erfarenhet av Huddinge/Botkyrka samt att de kör i Söderort idag.

Ersa

Citat från: buskörare skrivet 05 november 2010, 11:53:28 AM
Varför skulle det inte vara nervöst?
Det kan ju faktiskt vara så att man trivs med sin arbetsgivare och absolut inte vill byta? Anställningstryggheten är viktig, absolut. Men även trivseln på jobbet är viktig.

Jag skrev "jämförelsevis". Från min synvinkel som UL-förare som inte ser en fast anställning ens långt i fjärran pga alla turer i upphandlingarna har förarna det riktigt gött på andra sidan länsgränsen med sin garanti att få fortsätta hos en ny operatör.

kurre

Veolia har inte lämnat något anbud i denna upphandling.

virtual1

Citat från: kurre skrivet 08 november 2010, 12:52:53 PM
Veolia har inte lämnat något anbud i denna upphandling.

Synd :-( - hade hoppats på att de ville tillbaka o konkurrera på allvar i SL-land...

Karsten

Citat från: kurre skrivet 08 november 2010, 12:52:53 PM
Veolia har inte lämnat något anbud i denna upphandling.

Ryktet säger att Veolia för ett antal år sedan fattade ett principbeslut att inte lägga några underbud på busstrafik. Sedan dess har de inte vunnit särskilt många bussanbud.  :P

Samband?
Hörsägen?
Sanningshalt?

Kvarne

Okej.....Då lär det stå mellan Keolis Sverige(Busslink), Nobina och Arriva...

Svaret är (igen) uppskjutet, men bara till imorn...så imorn efter 12.00 vet vi....
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Karsten

Hur är det med t.ex. Orusttrafiken och KR? Är de inte med och slåss?

kurre

Citat från: Karsten skrivet 08 november 2010, 14:00:27 PM
Ryktet säger att Veolia för ett antal år sedan fattade ett principbeslut att inte lägga några underbud på busstrafik. Sedan dess har de inte vunnit särskilt många bussanbud.  :P

Samband?
Hörsägen?
Sanningshalt? 100%

Carl Eric

Citat från: Kvarne skrivet 08 november 2010, 14:02:31 PM
Okej.....Då lär det stå mellan Keolis Sverige(Busslink), Nobina och Arriva...

Svaret är (igen) uppskjutet, men bara till imorn...så imorn efter 12.00 vet vi....

HEJA NOBINA!  8)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!