Från den 12/12-10 är det gratis att åka med ULs alla bussar.

Startat av KG, 04 oktober 2010, 14:23:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej

Fullständig utrustning och försäljning via kort har funnits på linje 801 ungefär i två år redan.

mvh Stefan P

kimpan

Citat från: Björn Ax skrivet 21 december 2010, 11:47:05 AM
Ne eftersom det är minst antal kontantbetalande på stadstrafiken och mer antal förköpsställen så kommer GUB få detta installerat sist. Först regiontrafiken sen stadstrafiken. :)

man börjar montera fästena till terminalen direkt efter jul vad jag har förstått, så i slutet av januari början av februari kanske det fungerar i stadstrafiken också...

Björn Ax

Citat från: kimpan skrivet 21 december 2010, 14:05:15 PM
man börjar montera fästena till terminalen direkt efter jul vad jag har förstått, så i slutet av januari början av februari kanske det fungerar i stadstrafiken också...

Såg att det satt en lapp uppe på fjalar där det stod att allt ska vara monterat och förarna ska vara utbildade till den 1:a februari på stadsbussarna.

blyfot

Sitter och läser era inläggg... I tierp har vi i förra veckan börjat med utbildning av kontokort terminalerna.... alla på nobina ska ha gått den innan den 17 januari....de jobbar på att sätta in hållare  i alla busssar, men som läget är nu så finns inte alla bussar på sina depåer pga diverse fel....
Och med att det är kontantfritt verkar funka ganska så bra... i alla fall för mig.... beror på vilka människor man kör...... de flesta verkar acceptera det hela.....