E4-trafiken Sundsvall - Haparanda

Startat av RoggaBoy, 03 december 2009, 17:22:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoggaBoy

En fundering, Linje 100 syd förlängt 14 månader, men linje 10 som skall fortsätta, är den med i upphandlingen med start i December 2010 eller blir den en egen liten upphandling?

Jan

Citat från: Greger Larsson skrivet 06 december 2009, 21:54:54 PM
47 passagerarplatser och 3 pallplatser är föga användbart i E4-trafiken men på många inlandslinjer kan det säkert fungera.

/GL

Om nu godsledbussar och DD inte ska köra dessa linjer vad finns kvar?
I branschen 37 år

RoggaBoy

En massa Volvo 9700 och gods på lastbil. Bussgodspilen som Nobina kör kan ta de då?

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 07 december 2009, 20:38:39 PM
Vanliga bussar :-)  Det har väl under flera år varit tal om att lägga över godset på bil.

Ja... och det kan man nog säkerligen diskutera vidare i många år framöver, långt efter trafikstarten... ;)

Greger Larsson

Citat från: Jan skrivet 07 december 2009, 20:06:56 PM
Om nu godsledbussar och DD inte ska köra dessa linjer vad finns kvar?

Varför inte dubbeldäckare?

Citat från: Lars Ödlund skrivet 07 december 2009, 20:38:39 PM
-- Det har väl under flera år varit tal om att lägga över godset på bil.

Har det?

Jan

Citat från: Lars Ödlund skrivet 07 december 2009, 20:38:39 PM
Vanliga bussar :-)  Det har väl under flera år varit tal om att lägga över godset på bil.

Linje 21 körs ofta med bussarna 2267-2270. Sedan kan det inte bli många avgångar med Lastbil om det ska bli ekonomi i det hela.
I branschen 37 år

Krille



Ersa

Citat från: Krille skrivet 08 december 2009, 15:54:40 PM
Det körs väl redan nu Bussgods-lastbilar längs kusten?

Ja, men det är väl för långväga gods mellan Göta/Svealand och direkt till/från Norrlandskustens godsdepåer? Dvs inte "lokalt" mellan t.ex Haparanda och Umeå? Eller har jag fel?

Ersa


RoggaBoy

Så kn de vara, brukar se den tidiga mornar i Umeå tidigare.

Jan

I branschen 37 år

Bussmicke

Citat från: RoggaBoy skrivet 08 december 2009, 16:11:07 PM
Så kn de vara, brukar se den tidiga mornar i Umeå tidigare.

Och jag har sett den i Kalix före lunch
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

RoggaBoy


Greger Larsson

Citat från: Lars Ödlund skrivet 08 december 2009, 11:24:56 AM
Det var ju snack om det redan i slutet på Swebus dåvarande avtal, att godshanteringen skulle minska av tidsskäl och bristande intjäning.

Då förstår jag vad du menade, för då handlade det om godsbefordran på linje 100(expresstrafiken). Något annat har inte Swebus kört längs kusten.
Mycket riktigt blev det ju också så att godshanteringen flyttades över till de andra långsammare linjerna vid den uppstrukturering som gjordes när Linjebuss tog över 2002.