Busslink vinner stort i Göteborg

Startat av Ulf Rådeström, 25 juni 2009, 14:00:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström

Hej!

Busslink vann stort i Göteborg.
Mölndal, Partille och Blå Express.

//Uffe

Walter

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 25 juni 2009, 14:00:05 PM
Hej!

Busslink vann stort i Göteborg.
Mölndal, Partille och Blå Express.

//Uffe

Jaså man sneglar utanför Stockholmsområdet igen, kul för Busslink!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!


Magnus

Är det bara jag som tycker att pressmeddelandet var lite otydligt?

Vann Busslink allt utom Ö-snabben? Vilka var det som vann den då?

CS

De vann allt, alltså inkl Ö-Snabben.

virtual1

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 25 juni 2009, 14:00:05 PM
Hej!

Busslink vann stort i Göteborg.
Mölndal, Partille och Blå Express.

//Uffe
grattis busslink! Det här behövdes då man nu blir av med örebro, trodde bolaget skulle börja förtvina helt! Synd om veolia bara som med sina tidigare ägare kört partille i evigheter!

Optimal

Veolia är bra att dom försvinner. Borta från SL var skönt, Nu är det bara några ställen kvar

Att Busslink skulle försvinna helt pga Örebro, kan jag inte änns för 5 öre tänka mig, Men däremot att Veolia förlorade SL trafiken, det trodde jag skulle göra att dom försvinner helt.

Johan B

Veolia kommer iaf inte jag att sakna. Det ska bli spännande med Busslink som verkar göra ett bra jobb även i tuffa Stockholm. Bra blir det också med en busslinje mellan PArtille och Lindholmen, det har varit efterfrågat. Hoppas bara inte man kommer att köra med stadsstandard på linjen då det blir ett rejält nerköp mot idag. Hur är det med linje 24 och 290 som Veolia har idag, upphandlas det separat eller är det inbakat i Partillepaketet?

Bussmicke

Detta var fanimej den bästa nyhet jag hört på evigheter.
Underbart, MUMMA.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Zella

Kommer dom att husera i garaget vid järnringen (Partille) eller ska dom ha nya anlägningar både i partille och mölndal... Blå kommer väll att utgå från både Partille (tomkörning till Cstn) och Mölndal (tomkörning till Kba)... det blir väll billigare än att hyra platser  ???.

Mattias Andersson


Lite tidigt och ställa en sån här fråga :-X

Men kanske nån har koll på vilken vagnpark som
kan tänkas till all denna trafik?

Brollan


Erling.L

Mölndals trafiken mest kort buss o en del boggie

partille trafiken led kort o en del boggie

Blå boggie
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Erling.L

Citat från: Tomas Fransson skrivet 25 juni 2009, 18:39:11 PM
Kommer dom att husera i garaget vid järnringen (Partille) eller ska dom ha nya anlägningar både i partille och mölndal... Blå kommer väll att utgå från både Partille (tomkörning till Cstn) och Mölndal (tomkörning till Kba)... det blir väll billigare än att hyra platser  ???.

dom lär nog inte ha blå partille då den kapas på net
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

ch

RME anses av bland annat Göteborgs Stad att vara ett hälsoskadligt bränsle, läste för några år sedan på Göteborgs kommuns hemsida att RME var farliga är bensin och diesel ihop i stadstrafik! Enligt dokument från Göteborgs Stad står det "Emissionerna av partiklar och oklävten är något lägre än för diesel, däremot kan utsläppen av kväveoxider vara uppemot 30% högre än miljöklass 1 diesel." (Källa: http://www.goteborg2050.se/pdf%5CFordonbr.pdf) I samma dokument står också "Möjligheten att producera RME är begränsad och bränslet uppfyller inte kraven på hälsoeffekter, då det ger höga halter av bl a partiklar. Bränslet behandlas därför inte vidare i rapporten."

Definitionen "miljöbränsle" är käpprätt felaktigt, kalla det "alternativt bränsle", men inte sjutton ger RME förbättrad stadsmiljö.

http://www.stockholm.se/Fristaende-webbplatser/Fackforvaltningssajter/Miljoforvaltningen/Miljobilar/Bilar--branslen/Miljobranslen/