SL historia från 1990-talet 57

Startat av Bussmicke, 08 januari 2010, 16:30:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Cero

Bland de trevligare vagnar som SL-området erhållit i modern tid. Tyvärr faller de för ålderssträcket om något år iom att Söderort upphandlas.

Ersa

Citat från: Cero skrivet 08 januari 2010, 22:28:02 PM
Bland de trevligare vagnar som SL-området erhållit i modern tid. Tyvärr faller de för ålderssträcket om något år iom att Söderort upphandlas.

Det skulle vara en nytillverkad MaxCi-ledvagn då (CN113ALL?), om man skulle kunna ersätta dessa med nåt likvärdigt.  ;)

Anders Lundén

Citat från: Bussmicke skrivet 08 januari 2010, 16:30:26 PM








Mycket trevligt. Bussar som rullar alldeles utmärkt än idag och som dessutom brukar vara varma trots kylan ute.
// Anders

Jörgen

Om man bara hade pengar så att man kunde bevara en eller två innan dem hamnar i tuggen... :'(
Helt underbara vagnar att köra. Även om det var vinterväglag ute så gick dem bra att köra.
Man fick ju släpp på mitten ibland då man gasade på i kurvorna, men det var bara att ratta åt andra hållet så rätade den upp sig igen.
6969 är min absoluta favorit av dem som jag körde i Söderort.
Mvh: Jörgen