En midsommarbild från Tekniska

Startat av Fredrik Gelin, 20 juni 2019, 17:39:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

För en stund sedan passerade jag Tekniska högskolan och passade då på att se vad som rullade i den relativt lugna midsommartrafiken.

Det var inte så mycket upphetsande att beskåda på Tekniska, så det var tur att jag stötte på Svofs B10:a med en fd kollega bakom ratten.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


zjbus

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 20 juni 2019, 17:39:20 PM
För en stund sedan passerade jag Tekniska högskolan och passade då på att se vad som rullade i den relativt lugna midsommartrafiken.

Det var inte så mycket upphetsande att beskåda på Tekniska, så det var tur att jag stötte på Svofs B10:a med en fd kollega bakom ratten.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk
Tack för det trevliga fotografiet.

Kvarne

Alltså. Vad gör den vagnen i SL trafik? Vad sysslar Nobina med? Även om jag gillar vagntypen, så är det just sånt här fulspel som inte är OK.  :o :( :-\
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Karsten

Citat från: Kvarne skrivet 20 juni 2019, 18:51:08 PM
Alltså. Vad gör den vagnen i SL trafik? Vad sysslar Nobina med? Även om jag gillar vagntypen, så är det just sånt här fulspel som inte är OK.  :o :( :-\

Nä, det där är ju som vanligt vid midsommar. De borde fixat in en snygg Scania CR112 i stället, eller hur? 😊

zjbus

Citat från: Kvarne skrivet 20 juni 2019, 18:51:08 PM
Alltså. Vad gör den vagnen i SL trafik? Vad sysslar Nobina med? Även om jag gillar vagntypen, så är det just sånt här fulspel som inte är OK.  :o :( :-\
Om 2845 är i trafik så kanske Nobina har anlitat Svenska Omnibussföreningen till förstärkningskörning, oavsett vilket ett riktigt trevligt inslag i busstrafiken kan jag tänka mej att de allra flesta tycker, fulspel???


Peter Rost

#6
Mycket trevligt!

Mötte 2845 vid Norrtälje busstation då jag väntade på skjuts. Själv färdades jag med en obemärkt blå B9s. Sannolikt en ex Arriva. Det har väl blivit lite av en "tradition" att SvOf  hjälper till med extraturer till Norrtälje dagen före midsommar.

Medans jag väntade observerades en av Nobinas dubbeldäckare (7407) på linje 637 för färd till Singö.

//Peter