Tidtabeller SJ/SL 639 1968-9

Startat av Hasse L, 03 februari 2019, 16:11:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Ersa


Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Peter Rost

Instämmer med föregående! :)

Tillbringade många veckoslut med föräldrarna i fritidshuset ute i Ununge för fyrtio år sedan. Oftast åkte vi ut med 639:an.

//Peter

Hasse L

Den som söker, han finner... Hittade ett par tjänstgöringslistor också. Hallstavik m-f och Åkerbys fredagskörningar. Dessutom körde Rimbogaraget en förstärkning till morgonturen till Stockholm.


Här ser man att under sommaren -75 körde inte Hallstaviksförarna någon lokaltrafik under uppehållet i Stockholm - i stället körde olika förare via 625 - 641 från / till Stockholm.


Hasse L

Citat från: Peter Rost skrivet 05 februari 2019, 11:40:20 AM
Instämmer med föregående! :)

Tillbringade många veckoslut med föräldrarna i fritidshuset ute i Ununge för fyrtio år sedan. Oftast åkte vi ut med 639:an.

//Peter
Fr o m hösttrafiken 1974 började vi köra via Ununge (by) i stället för rakt fram 'stora vägen'. Kanske ni hade nytta av den omläggningen?

En fredagseftermiddag under sommaren blev jag - kommen till Hallstavik - uppkallad på radion efter att ha kört förstärkningen 15.15 från Tekniska Högskolan. Man ville att jag på tomturen tillbaka skulle köra in till Ununge kyrka för att möta Norrtälje Tidning och glada ortsbor för en bild av bussen på den kommande, nya sträckan.  Gamla 6134 gjorde sig mycket bra på bilden.

/Hasse

Peter Rost

Citat från: Hobgoblin skrivet 07 februari 2019, 20:19:16 PM
Fr o m hösttrafiken 1974 började vi köra via Ununge (by) i stället för rakt fram 'stora vägen' Kanske ni hade nytta av den omläggningen?

En fredagseftermiddag under sommaren blev jag - kommen till Hallstavik - uppkallad på radion efter att ha kört förstärkningen 15.15 från Tekniska Högskolan. Man ville att jag på tomturen tillbaka skulle köra in till Ununge kyrka för att möta Norrtälje Tidning och glada ortsbor för en bild av bussen på den kommande, nya sträckan.  Gamla 6134 gjorde sig mycket bra på bilden.

/Hasse

Vi brukade kliva av och på vid Ununge kyrka. - Gjorde så mellan 1978-81. De första två av cirka fem bussar på söndagsvgången 18.20 från Hallsta var ibland fullsatta och stannade inte i Ununge utan passerade förbi "stora vägen"(r.v76). Det var både led, och kortvagnar som körde kvällsavgången.

Hasse: Har du själv bilden Norrtälje Tidning tog på 6134?

Hasse L

Citat från: Peter Rost skrivet 08 februari 2019, 13:07:16 PM


Hasse: Har du själv bilden Norrtälje Tidning tog på 6134?
Bara en dålig liten bild som kom med i SL:s PressKlipp. Tror inte den skulle fungera här, men jag ska se vad resultatet blir.

Ersa

Om bara datumet på tidningen syns, så kan kanske tidningen själva kan hitta artikeln med bild i sitt arkiv.

Hasse L



Kanske inte så mycket (som jag trodde mig minnas) av själva bussen på bilden, men vagnsnumret syns tydligt i alla fall.
/H

zjbus

Tidigare SJ 0134 var den stationerad i Västerås?

Mikael T Nilsson

Citat från: Hobgoblin skrivet 09 februari 2019, 19:25:13 PM


Kanske inte så mycket (som jag trodde mig minnas) av själva bussen på bilden, men vagnsnumret syns tydligt i alla fall.
/H

Kul!  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

K R

Citat från: zjbus skrivet 09 februari 2019, 20:05:54 PM
Tidigare SJ 0134 var den stationerad i Västerås?

Hej!

Troligt, SJ 0134 hade sin första registrering i Västmanlands län enligt SBH:

http://www.svenskbusshistoria.se/go/?omni=&id=32977&ref=dosearch&svalue=AKY850

mvh K R

zjbus

Citat från: K R skrivet 09 februari 2019, 21:40:51 PM
Hej!

Troligt, SJ 0134 hade sin första registrering i Västmanlands län enligt SBH:

http://www.svenskbusshistoria.se/go/?omni=&id=32977&ref=dosearch&svalue=AKY850

mvh K R
Hej!
Tack då var det sannerligen i Västerås, alltid trevligt med CF.
Mvh zjbus

Ersa

Citat från: Hobgoblin skrivet 09 februari 2019, 19:25:13 PM


Premiär och premiär... "nya" linjesträckningen... Det var väl fråga om att ett uppehåll på fem år återgå till den gamla sträckan igen? Men det var väl stora ord redan då i just den lokaltidningen... ::)