Julblandning Eskilstuna

Startat av Anders Forsberg, 22 december 2008, 15:57:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Forsberg

I morgon (tisdag) så lämnar jag Göteborg för att åka till Eskilstuna och fira jul. Så varför inte några av min Eskilstunabilder. Nu börjar det nog bli så att någon bild har jag kanske visat förr, men NI får stå ut :) ;)

Anders F



Fristadstorget med en CR 110 som det inte går att se något nummer på, eller på vilken linje den går på. Det är antingen en linje 2 till Lasarettet eller en linje 4 till Sahl.



Fristadstorget kring 1980 med linje 5 och en linje 13 som kommer från Västermo.



Även detta Fristadstorget med Näshulta Omnibustrafiks Ikarus, den övertogs senare av SLT



CF på linje 4 mot Hyndevad och även detta kring Fristadstorget



1 maj 1978 och extrabuss på linje 2 till Parken Zoo på den tiden man åkte i SAAB eller i en Volvo Duett.



Ha ;D det fanns snö i min barndom också. Kungsvägen med linje 5 mot Fröslunda.



Årenj efter 1978 då Södermanlands Trafik AB tog över i Eskilstuna kunde man nästan tro att det var två olika bussbolag, blaå och gröna bussar.



Scania-Vabis CR 76 nr 108 vid Fristadstorget troligen sommaren 1980.



Ändstationen Nedre Hällby på linje 2. Varannan tur gick hit och varannan till Övre Hällby (senare Hemlaås). Dessutom gick turer via S:t Eskils Kyrkogård. Sommartid slog man i hop allt till en enda stor ring, det var mycket för Hällbyborna att hålla reda på då.



Vilsta Fritidsområde var ändhållplats för linje 7.

Där med är det bara att önska God Jul

Staffan Sävenfjord

Citat från: Anders Forsberg skrivet 22 december 2008, 15:57:51 PM



Även detta Fristadstorget med Näshulta Omnibustrafiks Ikarus, den övertogs senare av SLT


Det var denna som i förarbristens 1970-tal gick i Stockholm körd av Club Continental och målad i en färg snarlik SL:s oxblodsröda. Hamnade sedan hos Näshulta.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Hans Broman

Citat från: Anders Forsberg skrivet 22 december 2008, 15:57:51 PM
- - -


Ha ;D det fanns snö i min barndom också. Kungsvägen med linje 5 mot Fröslunda.
- - -

Mycket roligt att se denna bild från min skolväg på 60-talet. Men korsningen med industrispåret till Volvo BM (f d Norra Södermanlands Järnvägs linje till Eskilstuna Norra) finns förstås inte kvar längre.

bilomnibussen

Hej! Trevligt trevligt och jag har haft både Saab V4 och Duett.
Mvh Jan G

Richard1250

Sååå trevligt  blir alltid på gött humör när Scanior visas  :)

Tack

/Richard

Martin Maltkvist

Värmande är det att se hur det såg ut förr i tiden, tack och bock för alltsammans.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussmicke

OJOJOJOJOJOJ här fanns det Gotta.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

sukkeri

1 maj 1978 och extrabuss på linje 2 till Parken Zoo på den tiden man åkte i SAAB eller i en Volvo Duett.

Det var före en liten finanskris kunde rubba den svenska bilindustrin!