Bussar i centrala Göteborg (film)

Startat av Gbgcyklaren, 22 november 2012, 14:23:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gbgcyklaren

För ett tag sedan såg jag en Västtrafik-buss som körde in på parkeringen vid Universeum vid Korsvägen. Den körde rakt igenom parkeringsplatsen och direkt vidare till den bortre utfarten. Jag funderade på varför den gjorde så. Körde den fel? Här är händelsen, fångad på min cykelkamera...

http://gbgcyklaren.blogg.se/2012/november/film-att-cykla-bland-bussarna-i-goteborg.html

Filmen innehåller även bussar i andra situationer i Göteborg. I Brunnsparken körde en busschaufför några decimeter för långt så att en spårvagn inte kom fram. Bussen hade antagligen väntat ett tag på att få komma fram, för busschauffören verkade gestikulera lite irriterat till spårvagnsföraren. Filmen visar även en expressbuss som gör en märklig rödljuskörning. (Ursäkta den lite ironiska tonen i vissa texter i filmen.) ;) (Det finns även andra nyligen utlagda filmer i bloggen.)

AL

Även den mest världsvane bussföraren kan sitta i andra tankar och göra en felkörning... Vi är trots allt inte robotar, och nu löste sig denna felkörning ganska snabbt efter en utkörning från p-platsen i andra änden...  ;)

När det gäller Brunnsparken saknas generellt en smidighet och då främst från spårvagnsförarna.  Att man har förkörsrätt är en sak, men ibland underlättar smidigheten och låsningar undviks vilket istället ställer till det för alla parter...  ::)