37 bussturer ställdes in över Ölandsbron i torsdagskväll [Länk]

Startat av Bernt Talbrant, 05 november 2008, 00:01:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

I fredags skrev Barometern så här apropå ovädret i torsdagskväll:
"-Om polisen stänger av bron, så trotsar vi inte det. Vi vill inte riskera att någon buss skulle åka av. Tyvärr är det ju så här med extrema väderförhållanden, blir det körförbud så kan vi inte köra över."

Hela artikeln återfinns här. Intressantast är kanske att läsa kommentarerna från läsarna...

Fredde

Den bron kan det blåsa på. Har själv stått på Ölandssidan, i full snöstorm. Då fick inte ens bilar köra över...


yngrot

Vad gnäller alla för?? Hur svårt är det att fatta blåser det för mkt så är stopp för buss/lastbil inte mer med det. Det händer ju t.o.m. att all trafik ställs in när vädret blir för dåligt. Visst tråkigt är det men inte mkt göra åt det..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Staffan Sävenfjord

Citat från: yngrot skrivet 05 november 2008, 16:06:36 PM
Vad gnäller alla för?? Hur svårt är det att fatta blåser det för mkt så är stopp för buss/lastbil inte mer med det. Det händer ju t.o.m. att all trafik ställs in när vädret blir för dåligt. Visst tråkigt är det men inte mkt göra åt det..

Man gnäller för att inte KLT fick fram cirka 200 taxibilar som ersättning för de inställda bussarna. Detta dessutom i ett bedrövligt väglag då det även var nästan omöjligt för taxi att komma fram. Behöver väl inte säga att jag också tycker att kraven är orimliga.
Folk är helt enkelt för bortskämda. Det är bara att inse att vädret ibland kan ställa till det och att ingen - inte ens KLT - rår för detta. Eller kan göra något åt det.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)