Interna linjenummer hos Västtrafik

Startat av Anton i Axvall, 04 november 2008, 22:42:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anton i Axvall

Jag vet att västtrafik har interna linjenummer på linjer med "namn" istället för nummer, t ex Röd, Grön, Blå, Lila och Orange Express. Men även Orust och Tjörnexpressen.

Jag vet att det pratats om dessa nummer förut här på forumet, så är det någon som vet, var snäll och svara nedan. ;)

Ingemar

Orange = 206. De övriga ligger någonstans där också, men de kan jag inte. MVH Ingemar
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

PG

Blå är 203, och jag har för mig att Röd är 204, Grön är 205. Den numera försvunna Gul express hade 202.

Brollan

201=Röd
202=Flygbussen GBG-GOT(Landvetter)
203=Blå
204=Lila
205=Grön
206=Orange
209=Flygbussen GBG-GSA(City airport)

Anton i Axvall

Tackar för svaren!
Jag saknar däremot Tjörnexpressen och Orustexpressen...

Brollan

Citat från: Anton i Axvall skrivet 05 november 2008, 10:47:18 AM
Tackar för svaren!
Jag saknar däremot Tjörnexpressen och Orustexpressen...


Har inte lyckats hitta linjenumren, tyvärr :(

S Svensson

Om Du är på NE platsen så tittar Du på stora skylten inuti hallen efter tiden för avgång och var den skallstå. Sedan går Du ut och tittar efter yttre skyltningen för förarna. Ta platsnummer och titta sedan efter linjenummer.

Anton i Axvall

Får försöka med det nästa gång jag är i stora staden. Men på innetavlorna står det bara OEXP och TEXP.
Tack alla ändå.

JesperO

Om jag inte minns fel så har Orustexpressen nummer 207 och Tjörnexpressen 208. Har jag fel så borde det vara tvärtom...

Jonas Gustafsson

Citat från: JesperO skrivet 05 november 2008, 13:25:58 PM
Om jag inte minns fel så har Orustexpressen nummer 207 och Tjörnexpressen 208. Har jag fel så borde det vara tvärtom...

Det är som du minns!

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.