Regionaltrafik och stadstrafik på samma biljett? (Uppsala)

Startat av RoTe, 02 november 2008, 22:12:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoTe

Varför kan inte regionaltrafiken och stadstrafiken enas om ett genemsant taxesystem? Det känns sjukt knäppt att först betala 40kr för en resa på 25km och sedan 20kr till för en resa på kanske så lite som 2km. 60kr för en resa på 27km gör att jag tar bilen!

Simon Bertilsson

Citat från: RoTe skrivet 02 november 2008, 22:12:17 PM
Cykel är väl ett mindre problem. Värre är det med taxesystemen. Varför kan man inte få kombinera regionaltrafik och stadstrafik på samma biljett?

Var är detta ett faktum?  ???

RoTe

Smidigt att bara rycka ur inlägget ur en annan tråd. Ser ju ut som skit.

Bussmicke

Övergång till Stadsbuss brukar väl ingå, lika väl åt andra hållet då det sker ett prisavdrag vid övergång till regionbuss.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

RoTe

Citat från: Bussmicke skrivet 02 november 2008, 23:06:37 PM
Övergång till Stadsbuss brukar väl ingå, lika väl åt andra hållet då det sker ett prisavdrag vid övergång till regionbuss.

Går att åka på Stadstrafiken med ULs kort, men tvärt om tror jag inte går och absolut inte med kontantbiljetter.

Jonas

När det nya biljettsystemet(Bims) införs så kommer det att vara samma sort biljetter i hela regionen. ;)

Richard1250

I Halmstad kan jag köpe en biljett på stadsbussen om jag ska åka till en destination utanför på landsbygden.
Det bästa dock är att köpe en biljett inne i stadstrafiken och sedan begära en övergångsbiljett på nästa buss, så blir inte kostnaden högre utan stannar vid vad biljetten kostar i sin helhet te.x till Oskarström.

Många förare i stadstrafiken tycker att det är jobbigt att trycka ut biljetter till Falkenberg eller Hylte eftersom dom inte har vanan inne att trycka ut sådana biljetter