Översikt över Keolis vagnar i Stockholm

Startat av IvveRivve004, 28 januari 2023, 13:17:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

IvveRivve004

Även 7006 står i Busmarket. Och f.d. VR 7039-40 står nu i Hölö.

Bussmicke

#31
Lite fd VR på bild.

Älvsjö station i morse


Huddinge station Idag


Tumba station idag


Telefonplan idag på eftermiddagen


/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

JT

Några gissningar när blir sista dagen då B9SALE rullar på Slussen-linjerna eller 172?

Citybus

Paul
Foton från Europa, Fjärran Östern och Australien - http://www.citybus.xyz/

elliot

Är det någon som om alla B9:or kommer att ersättas eller inte.

Peter Rost

Med risk för spekulation: Tveksamt om det finns tillräckligt med bussar som täcker upp för att Ersätta alla kvarvarande B9S i Botkyrka/Eriksberg, samt Nacka Värmdö. - Som sagt, ren spekulation från min sida.

//Peter

elliot

Har tänkt lite samma där. När slutar Keolis avtal att gälla Nacka/Värmdö samt Eriksberg.

homer


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

IvveRivve004

Nu senast såg jag på Transportstyrelsen att 7582 och 7584 nu är i trafik och rullar i Nyboda. Någon som vet vilka nummer de fått?

virtual1

Vore kanske dumt att tro att de behåller de som 75xx - men boggibussar rullar ju annars i den serien hos Keolis redan. Man har ju ändå blandat Scania och Volvo-boggi i 57xx, så varför inte?

homer


virtual1

Haha, då var inte gissningen så dum då! :-)

virtual1

Den finns med i listan ser jag, men den har inte visats/omnämnts här iaf - 3641 var i trafik på 172:an häromdagen, i då blå skrud, men då bör den väl vara ommålad sen tidigare? För 3641/7781 har väl inte vart blå innan? =)

Peter Rost